Leállítja a már sok nehézséget megélt Space Jet regionális repülőgéptípusa fejlesztését a Mitsubishi Heavy Industries (MHI), bár a folytatás nincs kizárva. A cég a nagyobb nyereséggel kecsegtető területekre helyezi át a fókuszt.

A Reuters jelentése szerint az MHI azt közölte, hogy
a világjárvány következtében romló üzleti kilátások miatt állítják le a SpaceJet fejlesztését.

A döntés nyomán a kereskedelmi repülőgépek üzletágában a felére csökkentik a dolgozók számát, ezzel több mint egymilliárd amerikai dollár megtakarítását célozzák.

A vállalat menedzsmentje áttekinti a program státuszát, a változtatási lehetőségeket, és ezek ismeretében döntenek majd a lehetséges későbbi újraindításról.

Grafika: Mitsubishi

Az MHI pénteken tette közzé üzleti eredményeit, a második negyedévben a vállalat nyeresége 62,5 százalékkal csökkent.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Mitsubishi Space Jet kereskedelmi forgalomba állításának dátumát – tervezési és műszaki problémák miatt – eddig hat alkalommal volt kénytelen elhalasztani a gyártó. Az eredeti tervek szerint a típusnak már hét éve, 2013-ban forgalomba kellett volna állni az indító légitársaság, az ANA flottájában.

Amint korábban megírtuk, az All Nippon Airways (ANA) történelme legnagyobb vesztesége felé közeledik, így a közeljövőben nemhogy növeli, hanem több mint tíz százalékkal csökkenti a flottája méretét.

Mindemellett az MHI márciusban felfüggesztette a Space Jet elsősorban az amerikai regionális piacra szánt, M100-as változatának fejlesztését.

Pénteken jelentették be, hogy a japán kormányzat az MHI-t választotta ki egy új lopakodó vadászgép kifejlesztésére, amely mintegy 40 milliárd dollárból készülhet el, és a következő évtized közepére állhat hadrendbe.