Az európai repülőgépgyártó hivatalosan meg nem erősített értesülések szerint idén novemberre tervezi a nagyobb befogadóképességű A350XWB szűzrepülését. A már forgalomban lévő ‘kistestvér’, az A350-900 XWB esetében az átadások csúszása támaszt komoly kihívásokat a repülőgép gyártó számára.

Az első példány már teljes festésben, azonban még hajtóművek nélkül 2016. július végén. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Az első példány már teljes festésben, azonban még hajtóművek nélkül 2016. július végén. (Forrás: Airbus)

Az Airbus egyelőre nem közölte pontosan a hosszított törzsű A350 XWB típus első felszállásának tervezett dátumát, a hivatalos közlés továbbra is csak a negyedik negyedévet említi.

Az A350-1000 program haladására rálátással rendelkező források szerint az európai repülőgépgyártó repülési teszteket végző csapata novembert célozta meg az első felszállásra – értesült a Flightglobal szaklap.

Az Airbus az elmúlt hetekben szerelte fel a teszt flotta első példányára a Rolls-Royce Trent XWB-97 típusú hajtóműveket. A második példányon – melynek egyedi szénszálas-kompozit festése szeptemberben készült el – jelenleg a fedélzeti berendezést szerelik be, a harmadik repülőgép összeszerelése pedig most közeledik a végéhez.

Az A350-1000 repülőgépek 74 méter hosszúak és az Airbus történetében legerősebb, Rolls Royce Trent XWB-97 hajtóművekkel vannak felszerelve.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A350-1000-esek háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására és mintegy 8 ezer tengeri mérföld lerepülésére lesznek képesek.

A hosszabb törzsön kívül a legszembetűnőbb különbség az alapverzióhoz képest a Boeing 777-eshez hasonló, háromtengelyes főfutó.

Az Airbusnak eddig 195 darab A350-1000 repülőgépre van megrendelése, a tervek szerint a típus első példánya 2017. második felében kerül kereskedelmi forgalomba.

Bemutatjuk az A350 XWB családot

Forrás: Airbus

Miközben az -1000-es prototípusai készülnek, a -900-as verziót már gyártják

Fotók: Airbus | © AIRportal.hu

Fotók: Airbus

Az A350-1000 repülőgépek számára az összeszerelő csarnokon belül az Airbus három dedikált állomást hozott létre annak érdekében, hogy az új, hosszabb törzsű -1000-es variáns első példányainak gyártása zökkenőmentes legyen, miközben az A350-900-as gyártása már zajlik.

Az összeszerelő állomások úgy készültek, hogy később az összes állomás képes lesz mindkét verzió gyártására.

Teljesíthető-e az idei 50 darabos átadási cél?

Az Airbus gyártósorának az A350-1000-es prototípusok gyártása mellett megfeszítetten kell dolgoznia, hogy az idei évre kitűzött 50 darab átadott A350-900 XWB céljukat teljesíteni tudják.

A januártól szeptemberig tartó időszakban mindössze 26-databot sikerült a típusból átadnia a gyártónak, azonban John Leahy, az Airbus értékesítési igazgatója szerint meg lenne lepve, ha nem tudnák betartani a korábbi 50 darabos vállalásukat. Ehhez azonban az utolsó negyedévben még 24 darab A350-900 XWB repülőgépet kellene átadniuk, októberben információink szerint eddig három darab repülőgép átadása történt meg.

A célkitűzés teljesítése feszített, bár nem lehetetlen, mert az átadások a gyártó közlése szerint csak a kabinberendezés beszerelése miatt szenvedtek csúszást, ugyanis a business üléseket és a mellékhelyiségeket gyártó francia Zodiac Aerospace nem tudta a megfelelő ütemben gyártani ezeket a komponenseket. A beszállító közlése szerint azonban rendezték a problémáikat és jó úton vannak afelé, hogy utolérjék magukat.

Az Airbus a múlt hét végén adta át ünnepélyesen tízezredik repülőgépét, egy A350-900 XWB-t, melyet a gyártó egyik legrégebbi ügyfelének, a Singapore Airlinesnak adott át.

Ajánló Kipróbáltuk a Qatar Airways vadonatúj Airbus A350 XWB-jét

Az Airbus és a Qatar Airways meghívásának köszönhetően elsők között próbáltuk ki az új Airbus A350 XWB repülőgépet, melyet az európai repülőgépgyártó december 22-én, a franciaországi Toulouse-ban adott át a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének. Részletek…