Újabb két éves késést jelentett be a Mitsubishi a MRJ regionális jet programját illetően, a típus forgalomba állítását 2018 helyett 2020-ban tervezik.
Tovább csúszik a Mitsubishi MRJ-projektje
A Mitsubishi Heavy Industries cég által most bejelentett két éves csúszás már az ötödik alkalom, hogy elhalasztják az új regionális géptípus kereskedelmi forgalomba állítását a fejlesztési program 2008-as indulása óta. Az első tervek szerint 2013. második felében tervezték volta az első átadást.
A most bejelentett tervek szerint az első MRJ90 repülőgép 2020. év közepén állhat forgalomba az előzőleg bejelentett 2018-as dátum helyett a bevezető légitársaság, az All Nippon Airways flottájában.
A gyártó közlése szerint az újabb késés azért következett be, mert a repülőgép egyes rendszereit és az elektromos hálózatot át kellett tervezni annak érdekében, hogy a típus megfelelhessen a legfrissebb szabályzói követelményeknek.
A közlemény hozzáteszi, hogy a változtatások nincsenek hatással a repülőgép szerkezeti felépítésére, valamint a korábban kiadott specifikációkban részletezett, teljesítményre, üzemanyag-fogyasztásra és egyéb funkciókra sem.
A gyártó számos szervezeti változtatást eszközölt és külföldi szakértőket is bevont annak érdekében, hogy az MRJ programot felpörgessék és elkerüljék a további csúszásokat.
A Mitsubishi-nek összesen 427 repülőgépre van megrendelése, melyből 223 kötelező érvényű megrendelést, további 170 opciót és 24 vételi jogot takar.