Napra pontosan 50 évvel ezelőtt, 1967. április 9-én szállt fel először a Boeing Commercial Airplanes repülőgépgyár új modellje, a Boeing 737-100. Ezzel kezdetét vette minden idők talán legsikeresebb, egyfolyosós, keskenytörzsű repülőgép típusának története.

Így nézett ki az ős prototípus. (Forrás: Boeing) | © AIRportal.hu

Így nézett ki az ős prototípus. (Forrás: Boeing)

A Boeing 737-es keskenytörzsű, két sugárhajtóművel felszerelt kis- és középhatótávú utasszállító típusként indult, amely lehetővé tette székezéstől függően 85 vagy 124 utas szállítását 2.850 km távolságra 50 300 kg maximális felszállósúly mellett.

Az évtizedek során megszülettek az újabb és újabb altípusok (-200, -300, -400, -500, -600, -700, -800, -900, -900ER), melyek napjaink igáslovaiként lehetővé teszik akár 215 utas szállítását átlagosan 6.000 km távolságra, miközben a maximális felszállósúly 85 100 kg-ra nőtt.

A Boeing 737 a világ egyik legnépszerűbb közepes hatótávolságú keskenytörzsű repülőgéptípusává vált. A 737-es különféle változatai, a 200-astól a Classicokon át az NG-kig az egykori magyar nemzeti légitársaság, a Malév flottájának gerincét alkották az utolsó évtizedekben.

A 737 új generációs változatának első példánya, a 737 MAX 8 idén áll majd forgalomba, de már elkészült a nagyobb MAX 9 változat is, sőt a gyártó tervei szerint akár egy még nagyobb 10X is megépülhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típus ős-változatának első repüléséről egy korabeli kisfilmmel emlékezünk:

Boeing 737: 50 éve a levegőben

Forrás: Classic Airliners & Vintage Pop Culture

…és közel 50 év múltán ezt tudja a legújabb

Forrás: Boeing

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!