Az Airbus úgy ítéli meg, hogy létező piac alakul ki a használt A380-asokra, főleg afrikai, kínai és közel-keleti légitársaságok lehetnek a potenciális ügyfelek a gyártó szerint.
Használt Superjumbo 40 százalékkal olcsóbban
Hamarosan a használt-piacon végzi az első Superjumbo
A Doric lízingcég konferenciáján a napokban Cathal Kyle, az Airbus európai és ázsiai ügyfelekért felelős vezetője azt mondta: a gyár szerint életképes piac alakul ki a használt A380-asokra – írja a flightglobal.com.
Az Airbus úgy véli, afrikai, kínai és a közel-keleti nagyobb légitársaságok lehetnek a potenciális üzemeltetői a használt Superjumbóknak.
Emellett a muszlim zarándoklatokra specializálódott cégek, illetve latin-amerikai légitársaságok is szóba jöhetnek másodlagos A380-üzemeltetőként. De szakértők a flighglobalnak a konferencián azt mondák, észak-amerikai cégek például nem érdeklődnek a típus iránt.
Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a drága és hatalmas befogadóképességű óriásgéppel bár elégedettek az üzemeltetők, a rendkívül kicsi piaci szegmens miatt nehéz az új gépek értékesítése, az Airbus vissza is vesz a gyártási rátából.
Az egyik használt A380-asokat működtető cég a Malaysia Airlines leányvállalata lehet a jövőben, Az AIRportal.hu is írt arról, hogy az iszlám szent helyeire irányuló zarándoklatokra alapít önálló légitársaságot a maláj holding. A flottája és működése átszervezésével együtt megválna ugyanis A380-asaitól, mert a járathálózatán nem lát feladatot az óriásgépnek, és eladniuk sem sikerült a hat példányukat.
Korábbi nyilatkozatok szerint az egyelőre névtelen leánycég saját üzemeltetői engedéllyel, mintegy hétszáz ülésesre átalakítva működtetné a típust, a maláj példányokon kívül máshonnan is beszerezve továbbiakat.
Arról is írt már az AIRportal.hu, hogy az újonnan rendkívül drága A380-asok helyett használt példányokat szerezhet be az IAG légitársasági csoport is, a British Airways és akár az Iberia számára is.
Mint ismert, a Singapore Airlines már bejelentette, hogy a legelső A380-asától megválik, nem hosszabbítja meg az idén októberben lejáró tíz éves lízingszerződését. Ehelyett a gyártól inkább új példányok érkeznek a szingapúri céghez, ezekkel fiatalítják majd a flottát.
A Doric lízingcég egyébként tavaly nyáron azt közölte, hogy a vadonatúj A380-asok lízingdíjához képest negyven százalékkal olcsóbban kínálná majd a tulajdonában álló, a légitársaságoktól visszakerülő használt példányokat további bérletre, a szokásos tíz év helyett akár csak öt évre szerződve.