Az American Airlines használt Airbus A319-esekkel szeretné váltani a 2019-ben kivonásra kerülő MD-80-as flottáját.

AZ American Airlines Airbus A319-ese (Forrás: Wikimedia Commons)

A használt Airbusok az MD-82-esek és -83-asok kivonásának ütemében érkeznének az American-hez, így váltva ki a jelenleg negyvenöt gépet számláló Maddog flottát.

Az amerikai légitársaság jelenleg is az A320-as család második legkisebb változatának legnagyobb üzemeltetője a világon – százhuszonöt példány repül a cégnél.

Az A319-esek bár kicsivel nagyobbak mint az MD-80-asok, amennyiben megnézzük az üzemeltetési környezetet látható, hogy működőképes lehet az elképzelés – mondta el Robert Isom, az American Airlines elnöke a CH Aviation-nek.

A használt gépek beszerzésével pedig jóval olcsóbban oldható meg a kiöregedett MD-80-asok váltása, mintha új gépeket vásárolna a cég.

Az amerikai cég a legnagyobb Airbus keskenytörzsű üzemeltető az Egyesült Államokban , a százhuszonöt A319-es mellett negyvennyolc A320-as, és kétszáztizenkilenc A321-es repül a flottában. Emellett száz darab új generációs A321neo-ra van kötelező érvényű megrendelése az európai gyártónál az Americannek.

Januárban a rivális Delta Air Lines azt jelentette be, hogy 2020-ig elhalasztja  a McDonnell Douglas MD-88-asainak kivonását. A Delta jelenleg 108 darab McDonnell Douglas MD-88-as repülőgépet üzemeltet útvonalhálózatán, a gépek átlagéletkora 27 és fél év. A Deltánál első sorban a kanadai Bombardier C Series típus helyettesíti majd a Mad Dog becenevű repülőgépeket, melyeknek importját végül nem terheli majd közel 300 százalékos büntetővám.