2020-ig a repülnek a McDonnell Douglas MD-88 (becenevén Mad Dog) utasszállító repülőgépek a Delta Air Lines flottájában. A típus kivonását a légitársaság a Bombardier C Series repülőgépek átadásának késése miatt volt kénytelen elhalasztani.

Fotó: AIRportal.hu

A Delta jelenleg 108 darab McDonnell Douglas MD-88-as repülőgépet üzemeltet útvonalhálózatán. A légitársaság részben a C Seriesekkel, részben pedig A321ceo repülőgépekkel tervezte kiváltani a Mad Dogokat.

A megrendelt 75 darab Bombardier CS100-as átadása 2018-ban kezdődött volna, de ez várhatóan csúszik az amerikaiak által a C Seriesekre kiszabott csaknem 300 százalékos büntetővám okozta bizonytalanság miatt. Kanada egyébként hivatalos panaszt nyújtott be az ENSZ gazdasági szervezetének, amelyben kifogásolják az intézkedést.

Mint ismert, 2017-ben a Bombardier és az Airbus partnerségre léptek a C Series program tekintetében, melynek köszönhetően ha sikerül az üzletet véglegesíteni, a Delta CS100-asait az Airbus Alabamai gyárában készíthetik, reményeik szerint elkerülve a büntetővámot.

Forrás: Bombardier

Korábban az is felvetődött, hogy a Delta Air Lines által megrendelt 75 darab Bombardier CSeries egy része az Aeromexicóhoz kerülhet.

Ismert, hogy a légitársaság 2017 decemberében 100 darab A321neo kötelező érvényű megrendeléséről, és további 100 darab A321neo vásárlására kötött opcióról állapodott meg az Airbusszal. Ezek a repülőgépek azonban csak 2020 és 23 között érkeznek a céghez.

Az 27 és fél éves átlagéletkorú MD-88-as flotta további üzemben tartása nem tervezett karbantartási költséggel jár a Delta számára. A légitársaság utasai a döntés értelmében még az évtized végéig repülhetnek a gyűlölt vagy éppen imádott, de nem fiatal típussal.