Az indiai kormány döntése szerint külföldi befektetők is vásárolhatnak részt az Air Indiából 51 százaléknyi részesedésig, ha az irányítás Indiában marad.

Meghozta az egyetlen, értelmes döntést India kormánya ahhoz, hogy megkezdődhessen a régóta szenvedő Air India átalakítása, és remélhetőleg nyereségessé tétele is. Korábban ugyanis az volt az átalakítás gátja, hogy az ahhoz szükséges pénzt a kormány nem tette bele a társaságba, de ezt másnak sem engedte meg. Bár korábban magáncégeknek megengedték, hogy a külföldi tulajdonosi hányad 49 százalékra emelkedjen, ezt az Air Indiának nem engedélyezték, mivel 100 százalékig állami tulajdonról van szó.

A kormány január eleji ülésén végül úgy döntött, hogy enged a nyomásnak és engedélyezte a külföldi befektetőknek a részesedés vásárlását azzal a feltétellel, hogy a döntéshozatal Indiában marad, pontosabban vagy indiai magán-, vagy jogi személy gyakorolja. Ezzel egyidejűleg a Reuters szerint lemondtak arról is, hogy egy cégként adják el a társaságot, összesen 4 különálló részre bontják és egyenként értesítik őket.

Így sem lesz azonban könnyű dolga a befektetőnek, mert az Air India közel 8 milliárdos adósságheggyel és 27 ezer munkavállalóval dolgozik, sőt, tele van a repüléshez nem közvetlenül köthető vagyonelemekkel. Kérdés, hogy ezeket is el akarja-e adni a kormány a cég felével együtt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Narendra Modi kormányfő sajtótájékoztatón azt mondta, már vannak érdeklődők a légitársaság iránt, de ezeket nem kívánta megnevezni.

Az Air India malmára hajthatja a vizet az, hogy India a világ egyik legnagyobb ütemben fejlődő piaca, az utasforgalom 15-20 százalékkal bővül évente, ellentételezésnek pedig ott van az ezer gépes rendelésen gondolkodó diszkont légicég, az IndiGo és a többi fapados.