A beszállítók problémái ellenére szeretne az Airbus több mint hétszáz repülőgépet átadni ebben az évben, a vezetőség szerint a gondok megoldódtak. Ehhez a hátralévő alig egy hónap alatt kétszer annyit kellene az üzemeltetőkhöz juttatni, mind általában.

Kétszeres mennyiséget kellene egy hónap alatt átadni a cél teljesüléséhez (Forrás: Airbus)

Fabrice Brégier, az Airbus utasszállító üzletágának vezetője az aero.de portál szerint egy francia lapnak azt mondta, hogy a beszállítóknál tapasztalt gondok megoldódtak, és így több mint hétszáz repülőgépet kíván átadni az üzemeltetőknek az európai gyártó.

Mint ismert, a Pratt&Whitney-hajtóművek problémái, illetve a Zodiac kabinberendezéseinek hiánya miatt a tervezettnél kevesebb repülőgépet tudott kibocsátani az Airbus.

November végén hatszázon állt az átadott gépek száma, tehát decemberben több mint százat kellene még, kétszer annyit, mint általában egy hónap alatt.

Ugyanis eddig havonta átlagosan ötvenöt-hatvan gépet adott át az Airbus. Korábban még az idei célszám 720 volt, de most Brégier nem merészkedett idáig.

Az Airbus korábban azt tervezte, hogy az idén kétszázat helyezhetnek üzembe az A320neo-típuscsaládból a légitársaságok, ám a Pratt-hajtóművek gondjai miatt az első félévben csak 54-et sikerült átadni. Később sikerült felpörgetni a kibocsátást, a januártól október végéig tartó időszakra a számláló összesítve már 99 A320neo-t és 13 A321neo-t mutatott.

A főképp a Zodiac gondjai miatt hátráltatott A350-es típus célszáma is veszélyben van: nyolcvanat akarna átadni az idén az Airbus, de október végéig csak 58-at sikerült. Mint ismert, a leghosszabb törzsű változatát, az első A350-1000-est az indító légitársaság Qatar hamarosan forgalomba állítja.