Az utasforgalom előtt is megnyitotta kapuit a londoni Gatwick repülőtér 168 millió fontból épült utasmólója, mely egyben az 1958 óta szolgálatban álló elődjét is leváltotta.
Az utasmóló öt kapuval rendelkezik, az új poggyászkezelő rendszer pedig óránként 4250 csomaggal képes megbirkózni. Sőt, akinek az utóbbi nem lenne elég, az azok akár már 18 órával a tervezett indulást megelőzőleg leadhatják csomagjaikat.
Ennek a módszernek az alkalmazásával jelentősen leegyszerűsödhet a beszállást közvetlenül megelőző procedúra. Az utasmólóval együtt négy új gurulóút is épült, amelyek összesen további kilenc új várópontot biztosítanak a légijárművek számára, így a forgalom is gördülékenyebben haladhat majd.
Az egyre növekvő légiforgalom miatt Londonnak a repülőtéri futópályák kapacitásának növelésére van szüksége, és ezt már brit parlamenti körökben is felismerték – adta hírül az ATW online. A kérdés már csak az, hogy hol. Nem túl meglepő, hogy egyelőre Heathrow a befutó, viszont Gatwick még labdába rúghat és nem csak az ott zajló fejlesztések miatt.
Ugyanis Heathrow környezeti terhelése sokak szerint már így is túl nagy és ezen bizony csak rontana egy új futópálya megépítése. Végleges döntésre várhatóan csak az év végén kerülhet sor, addig pedig további tanulmányok fognak készülni az első számú londoni repülőtér környezetre gyakorolt hatásáról.