Megerősítette a kanadai Bombardier, hogy az Airbus A320neo-családon tapasztalt Pratt&Whitney hajtóműproblémák a CSeries-típusát is érintik. Bár a két repülőgéptípuson alkalmazott szerkezetek eltérnek egymástól, néhány módosítást el kell végezni utóbbin is. A Bombardier eközben azon igyekszik, hogy felfuttassa a gyártósort, közlésük szerint nagyban függenek a gondokkal küzdő és kapacitáshiányban szenvedő Pratt-től.

Bár némileg más a PW1500G típusú Pratt&Whitney-hajtómű, amely a Bombardier CSeries-típusára kerül, ezt is érintik az Airbus A320neo-család PW1100G jelű szerkezeténél tapasztalt műszaki problémák – erősítette meg a kanadai gyár a flightglobal.com szerint.

A tervezésbeli és a beszállítói körnél lévő eltérések ellenére „néhány módosítás bizonyos részegységeknél” szükségessé válik, amint az Airbusnál is
– közölte Alain Bellemare, a Bombardier vezérigazgatója a minap.

Nem csak a hajtóműgyár lassúsága, hanem az Airbus A320neo-ról jelentett problémák is sújtják a Bombardier CSeries-típuscsaládját (Fotó: Bombardier) | © AIRportal.hu

Nem csak a hajtóműgyár lassúsága, hanem az Airbus A320neo-ról jelentett problémák is sújtják a Bombardier CSeries-típuscsaládját (Fotó: Bombardier)

Ahogy arról az AIRportal.hu is beszámolt, a kezdeti Pratt-problémák – azaz hogy percekig alapjáraton kell működtetni indítás után a hajtóműveket – után kiderült, hogy bizonyos tömítésekkel és más alkatrészekkel is gondok vannak, Indiából jelentették először hivatalosan, hogy emiatt egész hajtóműveket is ki kellett cserélni.

A Pratt újratervezte a problémás részegységeket, a múlt hónapban kapta meg erre a bizonyítványt, azonban az égéstér korai elöregedésére szóló megoldásra csak az idei negyedik negyedévben kaphat végleges pecsétet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A problémák ellenére a vezérigazgató közölte: a CSeries rendelkezésre állása a jelenlegi két üzemeltetőnél, a Swiss-nél és az Air Balticnál felülmúlja a várakozásokat.

A kanadai gyártó eközben azon van, hogy felpörgesse a kibocsátást, ebben az évben összesen harminc-harmincöt példányt szeretnének átadni az új generációs típusukból – olvasható a portál másik cikkében. Január elseje óta csak hármat sikerült átadniuk, így a még hátralévő időszakban nagyjából havi három és fél repülőgépet kellene legyártaniuk ehhez.

Bellemare főként a Pratt&Whitney lassúságával okolta a gyártósor lassúságát, hiszen a hajtóműveket szállító cég a fentebbi problémák miatt nem tud időben elegendő szerkezetet biztosítani a repülőgépgyártóknak, az idei második félévre ígéri, hogy helyreáll a tervszerű összeszerelés.

A vezérigazgató szerint az első félévben összesen mintegy tíz CSeriest szeretnének átadni az üzemeltetőknek, tehát június végéig ehhez a célhoz még hét példány kellene. Közölte azt is, hogy a tervezett felfuttatás a második félévben minden gond nélkül megvalósítható, és a Korean Air számára is ekkor tervezik az első gép átadását.

PW1500G az A320neóról ismert hajtómű "kistestvére", kívülről nagy a hasonlóság is, de az átmérő jóval kisebb. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

PW1500G az A320neóról ismert hajtómű „kistestvére”, kívülről nagy a hasonlóság is, de az átmérő jóval kisebb. (Fotó: AIRportal.hu)