Húsz új járatot jelentett be a 2017/2018-as téli menetrendben a Ryanair vadiúj, frankfurti bázisáról. Ezzel együtt a diszkont cég hétre emeli a bázison lévő gépek számát.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Megkezdte a teljes pályás letámadást a Ryanair a frankfurti bázison a Lufthansával szemben. Michael O’Leary vezérigazgató a Frankfurtban tartott keddi sajtótájékoztatóján a Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint azt mondta, a jelenlegi kettőről hétre emeli az állomásozó gépek számát, amelyek segítségével húsz új járatot indítanak, így összesen 24 járat üzemel októbertől a német repülőtérről október közepétől, vagyis a téli menetrend életbe lépésétől.

Elmondása szerint Lononba, Madridba, és Milánóba is elindítják járataikat, emellett pedig a klasszikus turista útvonalak is elérhetőek lesznek.

A húsz új járat:
Frankfurt – Athénb (napi)
Frankfurt – Barcelona (napi)
Frankfurt – Brindisi (heti 3)
Frankfurt – Catania (heti 4)
Frankfurt – Glasgow (napi)
Frankfurt – Gran Canaria/Las Palmas (heti 2)
Frankfurt – Krakkó (napi)
Frankfurt – Lanzarote (heti 2)
Frankfurt – Lisszabon (napi)
Frankfurt – London Stansted (napi 2)
Frankfurt – Madrid (napi)
Frankfurt – Manchester (heti 6)
Frankfurt – Milánó-Bergamo (napi)
Frankfurt – Pisa (heti 3)
Frankfurt – Porto (napi)
Frankfurt – Seville (heti 3)
Frankfurt – Tenerife (heti 3)
Frankfurt – Toulouse (heti 4)
Frankfurt – Valencia (napi)
Frankfurt – Velence-Treviso (napi)

Az Airline Routes információi szerint eddig a London-Stanstedről, valamint Manchesterből induló járatokat hirdették meg: Stanstedről napi kettő, Manchesterből heti hat járat indul majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Természetesen O’Leary nem állta meg, hogy ne mondjon oda valakinek, most a Fraportot, a frankfurti repülőtér üzemeltetőjét találta meg egy pikírt megjegyzés erejéig. Mint mondta, nagyon örülnek annak, hogy a nemzetközi repülőtérről közlekedhetnek, bár még mindig ez az egyik legdrágább légikikötő Németországban. Saját légitársaságát a Lufthansához képest Frankfurtban egy „pattanásnak” minősítette.

A terveik szerint az expanzióval utasforgalom alapján a második legnagyobb légitársasággá szeretnének válni a német piacon lekörözve ezzel az airberlint, amely épp most vesztette el flottája nagyobb részét.

Mindehhez persze a Fraportban 8 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Lufthansa is hozzászólt: kooperációba kezdett az airberlin társtulajdonosával, az Etihaddal, így az airberlin gépeinek nagy része pont a Lufthansához került, és az Eurowings is beteheti a lábait Frankfurtba.

A Ryanair tavaly novemberben jelentette be, hogy bázist nyit Frankfurtban, a két géppel Mallorcára, Malagába, Alicantéba és a portugáliai Faróba indított járatokat először.

Az ír diszkont mellett a második fapados, amelyik megjelenik a német gazdasági központ fő repülőterén a magyar hátterű Wizz Air, akik Budapestről, illetve Szófiából indítanak járatokat Frankfurtba.