Az olasz gazdaságfejlesztési miniszter szerint a Lufthansának kedvezőbb ajánlatot kellene adnia az Alitalia megvételére, mert fontos az országnak, hogy a légitársaság eladása után is jó légi kapcsolatok maradjanak és hogy minél kevesebb munkavállaló veszítse el az állását.
A jelek szerint az olasz kormányzat és a tulajdonosok keveslik azt a 250 millió eurót, amelyet, mint megírtuk, a Lufthansa ajánlott a csődeljárás alatt álló Alitalia egy részének megvételére, a dolgozók felének átvételével. Most az olasz gazdaságfejlesztési miniszter, Carlo Calenda az aero.de szerint azt nyilatkozta, hogy a Lufthansától kedvezőbb ajánlatot várnak.
A tárcavezető azt hangsúlyozta: fontos, hogy az eladás után jó légi kapcsolatok álljanak az ország rendelkezésére, hogy minél kevesebb munkavállaló veszítse el az állását, egyúttal minél kevesebb közpénzt emésszen fel a folyamat.
Bár több konkrétumot nem közölt, ez a nyilatkozat arra utal, hogy olasz szempontból a Lufthansa vélhetően túl kevés járatot kívánna tovább üzemeltetni és a tizenkétezres dolgozói létszám megfelezése is túl sok.
Korábban egyik minisztertársa is utalt arra, hogy fontosnak tartják a járathálózatot, és félnek, hogy elveszítik az Alitaliát, amely a nemzetgazdaság egyik kiemelkedő szereplője.
Luigi Gubitosi csődbiztos azt közölte, hogy a kormányzat által nyújtott 900 millió eurós áthidaló hitelből még 850 milliójuk megvan, így kényelmesen tárgyalhatnak a legjobb ajánlat eléréséért.
A kölcsönt az állam jövő tavaszig tartó határidővel biztosítja, egy előző, hasonló hitel folytatásaként.
Mint megírtuk, az Easyjet is konkrét ajánlatot nyújtott be az Alitaliára (vélhetően csak egy részére), de részleteket nem árultak el erről.
Az amerikai befektetőcég, a Cerberus pedig az információk szerint elvesztette érdeklődését, így vélhetően nem kívánja megvenni az olasz légitársaságot, ahogy még korábban a Ryanair is bár jelezte szándékát, végül elállt az ajánlattételtől.