Idén februártól teljesíti az Emirates Dubaj – Budapest – Dubaj járatait az újabb, modernebb erősebb Boeing 777-300ER. A légitársaság most adott lehetőséget a magyar sajtó számára, hogy bemutathassa a kétosztályos fedélzeti berendezéssel közlekedő, fedélzeti internettel és új generációs szórakoztató rendszerrel felszerelt gépét.
A repülőgép fedélzetét két magyar légiutaskísérő mutatta be. (Fotó: AIRportal.hu)
A gép fedélzetén összesen 42 business, és 385 turista osztályú utas foglalhat helyet. A business class ülések az első öt sorban találhatóak 2-3-2 elrendezésben, 20,5 hüvelyk (52 cm) szélesek, a székköz pedig 60 hüvelyk, azaz 152 centiméter, az ülések teljesen síkba dönthető ággyá is alakíthatóak.
A kabin kialakítása annyiban is különbözik a turistától, hogy az ablakok környékén, illetve a fedélzeti szórakoztató rendszer körül fa utánzatú, fényes műanyag keret van.
A turista osztályon a 385 ülés 17 hüvelyk, 43 centiméter széles, a két szék között a szokásosnál nagyobb, 33-34 hüvelyk (kb. 85 centiméter) távolság van. A 3-4-3 elrendezésű ülések dönthetőek, premium economy osztályt az Emirates egyelőre nem alakított ki.
A business és turista osztályon is a legszélesebb, 13,3 hüvelykes érintőképernyők vannak, amelyeken keresztül elérhető a fedélzeti szórakoztató központ, illetve annak mintegy 2500 műsorból álló kínálata. Áramfelvételi pont USB csatlakozó formájában minden széknél rendelkezésre áll, a business osztályon tableten keresztül is elérhető a szórakoztató központ.
A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A nagyobb befogadóképességű Boeing 777-300ER gépeket főleg a rövidebb útvonalakra veti be a légitársaság, a Budapesten bemutatott példányt sem szerelték fel személyzeti pihenőkkel (Crew Rest Compartment / CRC), de az utastér utolsó soraiban néhány ülés a személyzet rendelkezésére áll.
Felesleges szövegelés helyett beszéljenek magukért a képek, de a képaláírásokból további érdekes részletek is kiderülnek, például az is, hogy melyik sorba ne ülj:
A repülőgépbe belépve az úgynevezett „Welcome Area”-ban találja magát az utas, melytől előre található a 42 üléses business osztály nagy része, hátrébb pedig az óriási, több szekcióra bontott turista osztály. Repülés közben ez a rész fedélzeti bárként funkcionál az üzleti utasok részére. (Fotó: AIRportal.hu)Aranyozott Emirates logó rögtön a bejáratnál, ha valaki nem tudná milyen gépre vett jegyet. (Fotó: AIRportal.hu)Közvetlenül a Welcome Area és fedélzeti bár mögött még van egy sor business ülés, ezek talán nem a legjobb helyek, ha dolgozni, pihenni vagy aludni akar az utas. (Fotó: AIRportal.hu)Közvetlenül a Welcome Area és fedélzeti bár mögött még van egy sor business ülés, ezek talán nem a legjobb helyek, ha dolgozni, pihenni vagy aludni akar az utas. (Fotó: AIRportal.hu)A budapesti járatokon sokszor magyarul kívánnak jó étvágyat! (Fotó: AIRportal.hu)Étkezés közben akár a külső kamerák képét és figyelhetjük, esetünkben a B-móló építését némi Budapest Airport és KÉSZ Zrt. reklámmal. (Fotó: AIRportal.hu)A repülés közben a gépek száraz levegője miatt fontos a folyamatos folyadékpótlás, a business osztályon minden ülészsebbe bekészítve egy fél literes víz, ha elfogyna a pezsgő, ami amúgy sosem fogy el. (Fotó: AIRportal.hu)Óriási monitorok, USB csatlakozók, az ICE egy kisebb tabletről irányítható, hogy ne kelljen előre hajolni a business utasoknak. (Fotó: AIRportal.hu)Étkezés a businessen. (Fotó: AIRportal.hu)Alvás előtti tisztálkodáshoz a légitársaság nőknek és férfiaknak is biztosít minden szükséges kelléket, bár zuhanyzót ezen a gépen ne keress, az csak egyes A380-asokon van. (Fotó: AIRportal.hu)Így pihenhetnek az üzleti osztályú utasok. (Fotó: AIRportal.hu)Az utasok szórakoztatásáról a díjnyertes ICE szórakoztató rendszer gondoskodik (Fotó: AIRportal.hu)Az első sorban. A business osztályon a 2-2-2-es elrendezés legnagyobb hátránya, hogy az ablaknál ülők nem tudnak közvetlenül kilépni a folyosóra. (Fotó: AIRportal.hu)A légitársaság gondol a gyermek utasok ízlésére és a kicsik szórakoztatására is figyelmet fordít, kifestők, játékok. (Fotó: AIRportal.hu)A felnőttek szórakoztatásáról a turista osztályon is az ICE gondoskodik, hatalmas monitorokkal. (Fotó: AIRportal.hu)Lábtér szempontjából egy remek sor a 23-as és a 37-es, de közel vannak a mellékhelyiségek, ezért nem a legnyugalmasabb. Ha valaki pedig az ablakon szeretne kifelé bámulni, akkor semmiképp se ide foglaljon. (Fotó: AIRportal.hu)Ülések és monitorok rengetege a turista osztályon 3-4-3 elrendezésben. Három ilyen szekció van a fedélzeten. (Fotó: AIRportal.hu)Kényelmesek a székek a turista osztályon is, hosszabb úton jó a szélesebb szék és a nagyobb lábtér. USB csatlakozó és elektromos aljzat minden székben a saját eszközök töltéséhez. (Fotó: AIRportal.hu)3-4-3 elrendezés, kispárna, fülhallgató és takaró mindenkinek jár. (Fotó: AIRportal.hu)3-4-3 elrendezés. Sok hely van a kézicsomagoknak is, a fej feletti tárolók lefelé nyílnak, a nagy törzsátmérőnek köszönhetően tágas a tér a fej felett is. (Fotó: AIRportal.hu)A turista osztályú catering. (Fotó: AIRportal.hu)(Fotó: AIRportal.hu)Összesen 13 darab mellékhelyiség van a gép fedélzetén. Ez az egyik a két turista-szekció között. (Fotó: AIRportal.hu)Minikonyha két turista részleg közötti részen. (Fotó: AIRportal.hu)A hátsó konyha, táncteremnek sem utolsó. (Fotó: AIRportal.hu)A hátsó konyha. (Fotó: AIRportal.hu)A Crew Rest. A legutolsó sorba amúgy sem érdemes foglalni, mert a szék nem, vagy csak nagyon kicsit dönthető hátra. (Fotó: AIRportal.hu)A B móló építése miatt ideiglenesen a 40-es állóhelyen, közvetlenül a SkyCourt előtt állnak minden nap az Emirates Boeing 777-300ER gépei. (Fotó: AIRportal.hu)A beparkolás erre az állóhelyre nem kicsit körülményes és induláskor a hátratolás is nagyon kacifántos egy ekkora repülőgéppel, de a kilátás a gép bal oldalán egészen kiváló! (Fotó: AIRportal.hu)Épül a B-móló, amely talán egyszer A380-ast is fogadhat, reméljük hamarosan abba a gépbe is bepillantást enged majd az Emirates! (Fotó: AIRportal.hu)