Az Airbus A350-es gyártósorában tapasztalható késés hátrányosan érinti az Ethiopian Airlines terveit is. Az idei évre tervezett tíz újabb gép helyett csak négyet kaphat meg, a többi hat jövőre érkezhet.

Kevesebb A350-est kap az afrikai légitársaság, mint szeretné (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Kevesebb A350-est kap az afrikai légitársaság, mint szeretné (Fotó: Airbus)

Megnövekedett az új generációs gépeik átvételével a business class iránti érdeklődés az Ethiopian Airlinesnál, ezt már a Boeing 787-eseik érkezése után tapasztalták – mondta az aero.de cikke szerint Thomas Gabreyohannes.

Az etióp légitársaság európai piacokért felelős szakembere ezért azt hangsúlyozza, hogy terveiket érzékenyen érinti az Airbus beszállítói lánca miatt tapasztalható késés az A350-esek gyártásánál, hiszen azon is a legújabb kabinelrendezésük várja az utasokat.

Az Ethiopian a korábban idén júniusig átvenni tervezett tíz újabb A350-es helyett csak négyet kaphat meg, azokat is ez év végéig, a fennmaradó hatot pedig csupán 2018-ban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság ugyanis hasonló hatást vár el az Airbus új generációs szélestörzsűjétől is, mint amit a Boeing 787-eseivel kapcsolatban említett a szakember. Jelenleg négy A350-900-as van az etióp flottában, amelyekkel Frankfurtba, Londonba, Dubajba és Mumbaiba repülnek, a későbbiekben Párizs és Peking lesznek a következő célállomások. Azt még mérlegelik, hogy rendeljenek-e a hosszított törzsű, nagyobb befogadóképességű A350-1000-es típusváltozatból is – mutatott rá Gabreyohannes.

A cég összesen tizennégy A350-900-ast rendelt, ebből tizenkettőt közvetlenül az Airbustól, kettő pedig az AerCap lízingcégtől érkezne. A fedélzeten az Ethiopian igényei szerint harminc business-ülés és 313 turista osztályú hely található.

Az Airbus főképp a Zodiac Aerospace gyártási és szállítási hiányosságai miatt kénytelen késést elkönyvelni, amelyek miatt kevesebb A350-est tudnak átadni az ügyfeleiknek a tervezetthez képest. A problémák már 2015 végén jelentkeztek, és azóta is fennállnak, főképp vécé- és ülőhelyhiány tapasztalható.

Az Ethiopian, amely Afrika egyik legkorszerűbb flottájával rendelkezik, eközben a keskenytörzsű, rövid hatótávú gépparkjának megújítását is tervezi. Jelenleg még mérlegelik, hogy Bombardier Q400-asokat, C Seriest vagy az Embraer palettájáról rendeljenek-e.