Hálózati hiba miatt kisebb-nagyobb időszakokra leállt csütörtökön az Amadeus jegykezelő és foglalási rendszere, több repülőtéren is számottevő késések alakultak ki.

Fotó: Budapest Aiport

A Reuters hírügynökség jelentése szerint a hiba a világ számos légitársaságát és repülőterét érintette. A piacvezető GDS rendszer üzemeltetője annyit közölt: hálózati hiba lépett fel, a probléma megoldásán dolgoznak, a szolgáltatás ütemesen áll helyre.

A rendszert a világ mintegy 130 légitársasága, és számos repülőtér használja, a Lufthansa közlése szerint az üzem mintegy fél órán keresztül állt a rendszerhiba miatt. Emiatt sem a poggyászokat nem tudták kezelni, sem pedig utasfelvételi eljárást nem tudtak kezdeményezni. Több repülőtéren is kézzel kezdték el kiállítani a beszállókártyákat.

A leállás érintette Szingapúr, Washington, Párizs, London, Johannesburg, Zürich, Melbourne és Frankfurt egyes repülőtereit is, a légitársaságok közül a Lufthansa, a Southwest Airlines, a Qatar Airways, a British Airways és az Air France jelentette, hogy a délelőtti órákban leálltak a rendszereik, de a hiba az összes légitársaságnál fennakadást okozott.

 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.