Január 9-én kezdte meg működését a legújabb indiai légitársaság, a Vistara, amely a Singapore Airlines és a Tata Group közös gyermeke. Az első járat Delhiból indult Mumbaiba, fedélzetén az új vállalat, valamint a tulajdonos cégek vezetőségével. Az új hagyományos légifuvarozó három géppel rajtol el, nagy reményekkel.

Vízsugaras köszöntés Mumbaiban. (Fotó: Vistara) | © AIRportal.hu

Vízsugaras köszöntés Mumbaiban. (Fotó: Vistara)

Igazi kuriózum a Vistara, hiszen az első indiai légitársaság, amely belföldi útvonalakon kínál háromosztályos kabinelrendezést. Az Economy és Business ülések mellett a Premium Economy kategóriát is az utasok rendelkezésére bocsátják. A 148 férőhelyes Airbus A320-as repülőgépek fedélzetén 16 Business, 36 Premium Economy és 96 Economy ülésekkel teljesítik az egyelőre két útvonalat.

Az új indiai légivállalat igencsak a piaci széllel szemben állt a rajtvonalhoz, hiszen – főleg az indiai piacon – a low-cost modellben működő légitársaságok megjelenése az aktuális trend, ám a Vistara reményei szerint “új sztenderdet” hozhatnak az indiai légiközlekedési ipar számára a legjobb gyakorlattal és korszerű technológiával.

A fedélzeti kiszolgálás is a vállalat által megálmodott “kifinomult” színvonalat képviseli, hiszen minden járaton egészséges, a nemzetközi és az indiai konyhát ötvöző ételek kerülnek felszolgálásra. Az étlap minden héten változik, amelyek négyhetente jelennek meg újra a kínálatban.

A gépparkot illetően már említésre került, hogy jelenleg három, a szingapúri BOC Aviation-től bérelt Airbus A320 szolgálja ki a járatokat, azonban ez további tíz géppel bővülhet a közeljövőben, míg az ötödik üzemelési évre már megérkeznek az első fecskék a korábban megrendelt hét darab A320neo repülőgépeből. A DNA India tudósítása szerint a tervek 87 heti járatról szólnak, olyan célállomásokra, mint Goa, Bangalore, Hyderabad vagy Ahmedabad.

A Vistara Airbus A320-as repülőgépe Delhi repülőterén az indulást megelőző hetekben. (Fotó: Vékony Tamás) | © AIRportal.hu

A Vistara Airbus A320-as repülőgépe Delhi repülőterén az indulást megelőző hetekben. (Fotó: Vékony Tamás)


A Vistara a prémium szegmensbe való pozícionálással a Kingfisher által hagyott űrt kivánja betölteni. A légitársaság vezetősége még augusztusban elmondta, hogy az őrült költekezés és a bevételre való odafigyelés hiánya volt az egyik ok a sok közül, amely a Kingfisher csődjéhez vezetett, amellyel egy üresedés keletkezett a piacon, ám ennek betöltésére vállalkozott a lila-arany színekben működő Vistara.