Nagy tervekkel indult, de a Transavia alig több mint másfél év működés után megszünteti bázisát Münchenben. A 2017-2018-as téli menetrendtől visszavonja négy Boeing 737-esét a bajor nagyváros repteréről, és csak Amszterdamból, illetve Eindhovenből repül majd oda.

A holland fapados egyik 737-ese még a régebb arculatban (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A holland fapados egyik 737-ese még a régebb arculatban (Fotó: AIRportal.hu)

Az Air France–KLM holding fapados leánya, a Transavia holland részlege szűk egy éve hozta létre bázisát Münchenben – belépve a Lufthansa második legfontosabb központjába.

Ennek hatására, valamint az Easyjet néhány járata miatt is úgy döntött a német konszern, hogy saját fapadosa, a Eurowings is bázist nyit a bajor nagyváros repterén. Noha addig az volt a stratégiája, hogy két saját németországi fő helyszínén, Frankfurtban és Münchenben nincs jelen a leánycége.

Most azonban váratlant húzott a Transavia: az aero.de cikke szerint a 2017-2018-as téli menetrendtől megszűnik a müncheni bázisa. Az ott állomásozó négy Boeing 737-800-ast visszahívják, és csak Amszterdamból, illetve Eindhovenből repül a bajor városba a cég. Így másfél év működés után visszavonulót fújt a fapados, holott a hírek szerint eléggé népszerűek voltak a járatai.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Transavia-vezér Mattijs ten Brink közölte: döntést hoztak a stratégiájuk módosításáról, a növekedést a saját piacukra szeretnék koncentrálni, emellett az alaposan kiértékelt profitkilátásukban nincs helye a müncheni bázisnak.

A kijelentés arra utalhat, hogy bár sok jegyet sikerült értékesíteniük a többek között Párizsba, Amszterdamba és a Földközi-tenger vidékére indított nyaralójáratokra, a nyereségességgel gondok voltak. A tájékoztatás szerint egyébként a mostani nyári menetrendet még végigviszik az eredeti tervek szerint.

Ezzel egyébként könnyebb helyzetben lesz a Münchenben az idén megjelenő Eurowings, amely szintén négy géppel tervez bázist nyitni és március végétől 32 célállomásra repül majd.