Geopolitikai és makrogazdasági okok miatt jelentősen, 82 százalékkal csökkent az Emirates adózott eredménye a 2016-2017-es évben. Az elnök a terrorista támadásokat, a törökországi helyzetet, illetve a Brexitet okolta.
Az Emirates éves üzleti jelentésében azt írta, hogy a cég árbevétele a tavalyi 23 milliárd dolláros árbevétele nem változott, ugyanakkor az üzemi eredmény 2,2 milliárd dollárról 70 százalékkos csökkenéssel 650 millió dollárra változott. A légitársaság adózott eredménye ennél is nagyobb mértékben, 82,5 százalékkal zuhant, a tavalyi 1,9 milliárd dollárról 326 millió dollárra.
A kimutatás szerint az Emirates utasforgalma 8 százalékkal 56 millióra emelkedett a március 31-ével zárult pénzügyi évben, a járatok átlagos töltöttsége pedig 75,1 százalék volt 1,4 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év azonos időszakában.
Az ATW tudósítása szerint Ahmed bin Szaid al Maktoum sejk, a csoport elnök-vezérigazgatója a világban végrehajtott terrorista támadásokkal, a törökországi puccskísérlettel, valamint a Brexittel magyarázta a gyenge pénzügyi eredményeket, de az Egyesült Államok laptopokra vonatkozó szabályai is mind rosszul érintették a dubaji székhelyű légitársaságot.
Emellett az Emirates sem bizonyult sérthetetlennek a világpiacon megfigyelhető marzscsökkenéssel szemben. Ennek oka, hogy az egyre kiéleződő versenyben a társaság folyamatosan csökkentik a jegyárakat, hogy így versenyezzenek egymással, ez pedig már az arabok pénztárcájának sem tesz jót.
Úgy vélte, hogy az erős márkaarculat volt az egyik olyan tényező, amely megmentette őket attól, hogy veszteségbe forduljon a társaság üzemelése, viszont az erős amerikai dollár szintén negatívan hatott az üzemelési eredményekre.
Az Emirates 35 új repülőgépet – 19 A380 és 16 Boeing 777-300ER repülőgépet – helyezett üzembe, ami egy üzleti éven belül az eddigi legtöbb.
Ugyanakkor 27 öregebb gépet kivont a forgalomból, így jelenleg 259 repülőgéppel szolgálja ki az utasokat. Ez a 62 repülőgépet érintő flotta-átalakítás a légitársaság történetének legnagyobb, egy éven belül végrehajtott programja volt.
Az Emirates-nél jelenleg 63 hónapos a repülőgépek átlagéletkora, amely jelentős csökkenés a tavalyi év 74 hónapos átlagéletkorához képest, és jóval kedvezőbb az iparágban jellemző átlagos 140 hónaphoz képest. A légitársaság változatlanul a világ legtöbb Boeing 777 és A380 géptípussal rendelkező légitársasága, és ezek a szélestörzsű gépek egyben a legmodernebb és leghatékonyabb géptípusok is.
Az Emirates a 2016-17-es pénzügyi évben 6 új desztinációt vezetett be: Fort Lauderdale, Hanoi, Newark, Yangon, Yinchuan és Zhengzhou is elérhető a légitársasággal. Emellett teherjáratot indított Phnompenbe is. Ezen felül 9 további város irányába növelte kapacitását, hogy utasai Afrikába, Ázsiába, Európába, a Közel-Keletre, és Észak-Amerikába még könnyebben eljuthassanak.
Az Emirates SkyCargo továbbra is fontos szerepet tölt be a légitársaság bővülő működésében, és az Emirates szállítási árbevételének 13 százalékát biztosítja. Egy olyan légi teherszállítási piacon, amely folyamatosan új kihívások elé állítja a légitársaságot, az Emirates teherszállítási divíziója 5 százalékos csökkenést követően 10,6 milliárd dirhamos (2,9 milliárd dollár) árbevétellel zárta az évet, míg a szállított tonna 3 százalékkal enyhe növekedést mutatott és 2,6 millió tonnával zárt.
A hozam tonnakilóméterenként 8 százalékkal csökkent, amely az iparágban jellemző erős negatív trendeknek, valamint a főbb valuták USA dollárhoz képesti gyengülésének köszönhető.
Az Emirates SkyCargo teherflotta száma változatlan maradt: 13 Boeing 777F és két Boeing 747-400F szolgálja ki a szállítási igényeket. Az Emirates új célállomásaira tartó gépek belly-hold kapacitása mellett az Emirates SkyCargo új teherjáratot indított a kambodzsai Phnompenbe, és új összeköttetést biztosított Dubaj és Oszló, valamit Delhi és Hong Kong között.