Az indiai kormány közölte, hogy nem érkezett be egyetlen ajánlat sem az Air India eladási folyamatában. A súlyos adósságheggyel terhelt légitársaság ügyében most megvizsgálják, mit tehetnek. A szakszervezetek örülnek a hírnek, eddig sem támogatták a privatizációt.

Óriási bajban van az indiai nemzeti légitársaság (Fotó AIRportal.hu)

Május 31-én lejárt a határidő, ameddig jelentkezni lehetett az érdeklődőknek a hatalmas tartozással terhelt és a legutóbbi hírek szerint már napi pénzügyi gondokkal küzdő indiai nemzeti légitársaság megvételére.

A kormányzat közlése szerint egyetlen ajánlattevő sem akadt, bár a határidőt két héttel meg is hosszabbították – írja a flightglobal.com portál. A további lépésekről „a fejleményeknek megfelelően” dönt az állam.

Az Air India csaknem 7,5 milliárd USA-dolláros adósságot görget maga előtt, ehhez társul még 1,3 milliárd dollárnyi rövid lejáratú tartozás.

Bár korábban az illetékes miniszter arról beszélt, hogy van egyetlen jelentkező, ezek szerint mégsincs, avagy elállt a szándékától az előzetes érdeklődés után. A privatizáció egyik feltétele volt, hogy az adósság és a tartozás felét át kellene vállalnia az új résztulajdonosnak, vélhetően ez nem túl vonzó ajánlat.

A cég nemrég azzal került a hírekbe, hogy már alkatrészt is nehezen tud vásárolni, olyan súlyos a pénzügyi helyzete.

Egyébként az Air India és az Air India Express 76 százalékát adná el az állam, az Air India SATS földi kiszolgáló cégnek pedig a felét. Ismert, az indiai törvények szerint külföldi illetőségű vállalat vagy személy csak 49 százalékban lehet tulajdonos helyi légitársaságban.

Korábban a hírbe hozott, szintén indiai IndiGo is azt közölte, hogy nem érdekli a privatizáció, de érkeztek később cáfolt információk arról is, hogy az Air France-KLM, a Delta és a helyi Jet Airways konzorciumban venné át a vállalatot.

Az Air India-csoportnak egyébként 38 ezer dolgozója van, a helyi média jelentése szerint a szakszervezetek örülnek annak, hogy nem sikerült eladni a céget.

A testületek közös fóruma szerint az, hogy nem érkezett érdeklődő, „győzelem a légitársaság megmentéséért folytatott” küzdelmükben – akárhogy is értsék ezt.

Korábban például a Times of India lap szerint azt közölték a szakszervezetek, hogy szerintük fillérekért és csak a leendő vevőnek kedvező feltételekkel akarná eladni az állam a légitársaságot, holott az nemzeti érték.

Fotó: AIRportal.hu