Nem tudja tartani az idénre tervezett Pratt & Whitney hajtóműves A320neo átadási célját az Airbus, hiába igyekszik az amerikai gyártó felpörgetni a hibák kijavítása utáni gyártást.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség szerint az Airbus idén 210 darab Pratt hajtóműves A320neót szeretett volna átadni, de jelen állás szerint úgy tudni, 30-40 géppel kevesebb készülhet el. Az ügyet jól ismerő, neve elhallgatását kérő forrás azt mondta, egyetlen esetben tudnák beérni saját magukat, ha a Pratt a mostani gyártási ráta fölé tudná emelni a termelést.

A hírre az Airbus részvényei 3,2 százalékot estek a párizsi tőzsdén, a cég pedig azt közölte, tartják magukat az év végi 800 darabos átadáshoz, de az A320-as programmal kapcsolatban nem közöltek adatokat.

Fotó: AIRportal.hu

A keskenytörzsű gép gyártási azért is kulcsfontosságú a toulouse-i gyártó számára, mert az ebből befolyó pénzből tudja finanszírozni a fejlesztéseket. Idénre éppen ezért azt tervezték, hogy utolérik magukat a gyártásban, de ebből sem lett semmi a Pratt újabb hajtóműhibája miatt. Ehhez képest június elején közel száz A320neo állt a műszaki előtéren hajtóműre várva, bár ezek között CFM hajtüművel rendelt gépek is voltak.

Eközben a légitársaságok is kénytelenek más megoldás után nézni, általában más A320-asok kényszerlízingelésével oldják meg a helyzetet. Az Airbus pedig ceók gyártásával próbálja meg betömni az A320neo gyártósoron keletkező lyukakat.

Korábban Guillaume Faury Airbus-vezérigazgató súlyosnak nevezte a helyzetet, és azt mondta, ha a hajtóműgyártó tud szállítani, akkor az Airbus képes megfelelő ütemben gyártani a gépeket.