Meg van arról győződve a Rolls-Royce, hogy az A350-eseken dolgozó Trent XWB-hajtóműveken nem jelentkezik olyan probléma, mint a Boeing 787-esek Trent 1000 típusain. A cég egyik vezetője közölte, hogy a Trent XWB csaknem száz százalékos rendelkezésre állást produkál.

Rolls-Royce Trent XWB-97 típusú hajtómű a Qatar Airways első Airbus A350-1000-esén. (Fotó: AIRportal.hu)

A Qatar Airways számára gyártott első hosszított törzsű A350-1000 átadásának alkalmából a Rolls-Royce polgári üzletágért felelős igazgatója, Chris Cholerton a flightglobal.com szerint azt mondta: meggyőződésük, hogy a típuson dolgozó Trent XWB hajtóművet nem fogja érinteni olyan probléma, mint ami a Boeing 787-esek Trent 1000 típusát.

A Dreamliner család középső, -9-es változatán dolgozó Trent 1000 műszaki gondjai miatt több légitársaság is leállítani kényszerült a 787-9-eseit, .

Az Airbus A350-es immáron két tagú típuscsaládját kizárólag a brit Rolls-Royce gyár Trent XWB (a repülőgép márkajelzése után) elnevezésű hajtóműveivel lehet felszerelni.

Az A350-900-ason dolgozó Trent XWB-84 és az -1000-esre gyártott Trent XWB-97 más felépítésű, mint a Boeing-szélestörzsűre szánt Trent, ezért előbbieknél nem várható műszaki probléma.

Cholerton hozzátette, hogy a már jó ideje utasforgalomba állt A350-900-as hajtóművei eddig 1,3 millió repült órát teljesítettek, ennek negyedét a bevezető légitársaságnál, a Qatar Airways flottájában.

Az A350-eseken eddig szerzett tapasztalatok szerint a Trent XWB 99,9 százalékos rendelkezésre állást produkál, mindezt gyakran nehéz körülmények között, amely „új rekord a megbízhatóság terén” – mondta az igazgató.

Ez ügyben vélhetően a Qatar Airways bázisára, a sivatagos, de tengeri párával terhelt Katar időjárására gondol, amely valóban nem ideális körülmény egy érzékeny műszaki szerkezetnek.

Ami az újabb, hosszított törzsű A350-esen szolgálatba álló XWB-97-est illeti, Cholerton elmondta, hogy továbbfejlesztették a kisebb testvéréhez képest. Mintegy 3,5 év tesztelés áll mögötte, amelyet öt kontinensen különböző szélsőséges körülmények között végeztek, csak a tesztidőszakban 11 ezer repülési ciklust szimuláltak 1600 repült órával.

Arról is beszélt az igazgató, hogy a Rolls-Royce megrendelési állományának mintegy 40 százalékát teszik ki az XWB-hajtóművek.

Forrás: Rolls Royce