Párizsból New Yorkba teljesítette első transzatlanti tesztútját az Airbus A321neo megnövelt hatótávolságú, LR változata. Az első üzemeltető valószínűleg a TAP lesz, amely novembertől állítja forgalomba a gépet.

Nyolc óra negyvennégy perc alatt ért a párizsi Le Bourget-ról a New York-i Kennedy reptérre az Airbus A321LR prototípusa.

Az aero.de beszámolója szerint az új generációs neo-változaton alapuló, megnövelt hatótávolságú gép (gyártási száma 7877, tesztlajstromjele D-AVZO) berendezett kabinnal rendelkezik.

Az A321LR leszállás után a New York-i Kennedy reptéren (Forrás: Airbus)

Mint megírtuk, január 31-én hajtotta végre szűzrepülését, és egyúttal ez az első olyan A321-es, amely új ajtóelrendezéssel bír.

A 97 tonnára megnövelt legnagyobb felszállótömegű A321LR eddig száz példányban kelt el, a három kiegészítő üzemanyagtartálynak köszönhetően 206 utassal 7400 kilométert lesz képes repülni.

A flightglobal.com előzetese alapján a mostani tesztrepülésen a CFM Leap-hajtóművekkel felszerelt gép csak két póttartállyal közlekedett, de később természetesen hárommal is jár majd. Az Airbus száz órányi repülési tesztet akar végrehajtani, amely harminc fel- és leszállásból fog állni.

Az A321LR első üzemeltetője valószínűleg 2018 novemberétől a TAP portugál légitársaság lesz.

Ezt a cég szóvivője erősítette meg az aero.de portálnak. A légitársaság tizennégy példányt rendelt ebből a változatból, a többi vásárlóval együtt összesen száz darabra van szerződése a gyártónak.

Az Airbus várakozásai szerint a Boeing 757-es méltó helyettese lesz ez a gép, mert álláspontjuk szerint az A321LR egyesíti a keskenytörzsűek hatékonyságát a nagy hatótávú gépek teljesítményével.