Az Emirates-üzlet elmaradása miatt az Airbus azt tervezi, hogy tovább csökkenti az A380-as gyártási rátáját. A világ legnagyobb utasszállító gépéből 2019-ben már csak 8-at készítenének évente, de iparági források szerint akár még további csökkentések is várhatók.
A Reuters híre szerint az Airbus már elkészítette azt a tervezetet, amely egy komplett folyamatot ölel fel, és amelynek végén a Superjumbóból évi 8 darab készülhet. A kisebb, kéthajtóműves, de hatékonyabban üzemeltethető gépek okozta keresletcsökkenés miatt 2018-ban az Airbus évente 12-t, egy évvel később már csak 8-at gyártana.
Az A380-asból fénykorában még évente 30-at készítettek a toulouse-is gyárban, most azonban még a 2018-as 8 darabos ráta sem tűnik fenntarthatónak. Minden azon múlik, hogy az Airbusnak siker-e megállapodni az Emirates-el újabb 36 gép vásárlásáról. A megmentéshez azonban ez is kevés lehet.
Iparági források szerint az Airbus már azt is fontolóra vette, hogy a gyártási rátát 6-ra csökkentse.
Az Airbus óriásgépéből az eddig 317 darabra érkezett rendelés és az elmúlt 10 évben 216 darabot szállítottak le. Toulouse nagyon nagy reményeket fűzött a Dubaj Air Show-hoz, ahol szerettek volna megállapodni az Emirates-el, de végül nem jött össze az üzlet. Róka fogta csuka helyzet alakult ki, az Emirates azt szerette volna, ha még legalább 10 évig fennmarad a típus gyártására, de ehhez Toulouse-nak szüksége lett volna az Emirates újabb megrendeléséhez. A tárgyalások azóta is folytatódnak.
Így viszont nem a tárgyalások, hanem az A380-as pechszériája folytatódik, az Airbus az elmúlt két évben nem tudott új vevőt szerezni a típusra.