Néhány napos kényszerszünetet követően felfüggesztette a Boeing a 737 MAX repülőgépek felszállási tilalmát.
A repülőgépek földön tartására azért volt szükség, mert a hajtóművek gyártója, a CFM azt jelezte, hogy a LEAP-1B hajtóművekben az egyik kulcsfontosságú alkatrész gyártási hibás lehet.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Boeing felfüggesztette a 737 MAX-okkal végrehajtott repüléseket, miután a hajtómű gyártója, a CFM jelezte, problémák lehetnek a LEAP hajtóművekkel.
Az ATW Online információi szerint az alacsony nyomású turbina tárcsák (LPT disc) gyártási minőségével kapcsolatban adódtak problémák azokban a LEAP-1B hajtóművekben, amelyeket a Boeingnek szállítottak le. A problémára a gyártó, és annak beszállító partnere által végzett minőség-ellenőrzési procedúra során derült fény.
A Boeing a CFM szakembereivel együtt ellenőrizte az összes tárcsa minőségét, majd
pénteken megszüntette a 737 MAX gépekre vonatkozó repülési tilalmat.
A Boeing leszögezte, hogy semmi nem veszélyezteti az első példány májusi átadását a Malindo Airnek. Az amerikai repülőgépgyártó közlése szerint eddig semmilyen problémát nem tapasztaltak a LEAP-hajtóművekkel, pedig a berepülési program során 2 ezer órát dolgoztatták a hajtóműveket kemény körülmények között is, a 180 perces ETOPS-hoz pedig további 3 ezer ciklust kellett teljesíteniük.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy a hajtómű gyártója, a CFM International megerősítette, hogy bár ugyanarról a hajtóműcsaládról van szó,
az A320neo családra készült, LEAP-1A hajtómű-változatnál a kérdéses alkatrész eltérő tervezésű és másik beszállítótól származik, így az Airbusokat nem érintette a probléma.