Három hónap múlva nyílik a müncheni repülőtér 2-es termináljának új szatellit épülete: az április 26-i nyitást most hagyta jóvá a Munich Airport és a Lufthansa. Az új épület 11 millió fős kapacitása összesen évi 36 millió utas kiszolgálását teszi lehetővé a 2-es terminálon. A világ egyik legfejlettebb repülőtéri termináljának most átadásra kerülő épülete kiemelkedő komfortjával magasabb szintre emeli az utazás élményét.
Az utolsó három hónapban teljes gőzzel folynak az épület befejező munkálatai: a megnyitóig a műszaki berendezések beépítése, továbbá az üzletek és éttermek berendezésének kialakítása van még hátra.
Ezt követően március közepén az üzletek és a hatóságok is megkezdik a beköltözést a szatellit épületbe, amely során mintegy 5400 köbméternyi bútor, berendezés és áru kerül a helyére – ez a mennyiség körülbelül 900 kisteherautót fog megtölteni.
A működés megkezdése előtt az épületen belüli egyes zónáknak – a meglévő és működő épületekhez hasonlóan – teljesíteniük kell a különböző hatósági előírásokat és el kell nyerniük a biztonságos terület státuszt.
Március közepéig egyúttal lezajlik az integrált tesztüzem is, amely során 20 tesztnapon keresztül összesen mintegy 2800 tesztutas bevonásával minden utaskezelési folyamatot szimulálni fognak. Egyedül a két nagy tesztüzemben 500-500 személy vesz majd részt próbautasként.
A teszt során vizsgálják például azt, hogy az utasok hogyan tudnak az épületen belül tájékozódni és eljutni a kívánt célra, teljesíthető-e a be- és az átszállás a megadott időintervallumon belül, illetve megfelelőek-e az épületen belüli tájékoztató táblák. A tesztüzem során szerzett tapasztalatok alapján finomhangolják a működést még a hivatalos üzembe helyezés előtt.
A 2-es terminálhoz hasonlóan a Munich Airport és a Lufthansa 60:40 arányban közösen vesznek részt az szatellit építésében, finanszírozásában és működtetésében. Az új szatellit épületet a 2-es terminálhoz hasonlóan a müncheni Koch + Partner cég tervezte.
A létesítmény 27 új kapuval bővíti a Munich Airport kapacitását, amelyek révén az utasok busztranszfer nélkül, közvetlenül szállhatnak be a repülőgépbe.
Németország első “középpályás”, azaz a korábbi terminál és a repülőgép-parkolóhelyek közé épült termináljaként az új szatellit épületnek nincs kapcsolata a közösségi közlekedéshez: az utasfelvétel a 2-es terminálban zajlik, ahonnan a biztonsági és útlevél ellenőrzés után az utasok egy földalatti vasúton jutnak el a szatellit épületbe. Az épületben teljes körű utas- és poggyászkezelési szolgáltatások mellett számos vásárlási és étkezési lehetőség várja az innen indulókat.
A müncheni repülőtér 2-es terminálját a Lufthansa és a Flughafen München joint venture cége építette és üzemelteti. A 2003-ban átadott épület elméleti maximális kapacitása évi 25 millió utas, amelyet a terminál immár negyedik alkalommal lépett át, 2014-ben például 26,9 millió utassal. Ezért kezdték építeni a szatellit épületet.
Ez a joint venture cég építi és üzemelteti a szatellit épületet is, a két cég pedig közösen viseli a költségeket, illetve osztja el a bevételeket 60:40%-os arányban. A szatellit épület, illetve a hozzá kapcsolódó bővítési munkák (gurulóutak, parkolóhelyek, csomagkezelők) összköltsége mintegy 900 millió euró.
A Lufthansa és a Flughafen München a szatellit épület révén a 2-es terminál kapacitását évi 25-ről 36 millió utasra növeli.
A legfontosabb cél a kényelem növelése volt, hogy minél több utas tudjon az épületből közvetlenül beszállni a repülőgépbe és ne kelljen busztranszfert igénybe venni a szabadon álló gépekhez.
Az új épület 3 szinten összesen 52 kapuval rendelkezik, 27 repülőgép tud az utashídra állni, így 2-es terminál esetében a jelenlegi 24-ről 51-re nő a közvetlenül az épületek mellett álló gépek száma. Az új épület CO2 kibocsátása várhatóan 40 %-kal lesz alacsonyabb, mint a 2-es terminálé. Ennek érdekében LED-lámpákat, speciális árnyékolókat, illetve modern klimatizáló berendezéseket építettek be.