2022-től szeretné leváltani az Air New Zealand a kiöregedett Boeing 777-200ER típusú repülőgépeit, a váltótípusról azonban még nem született döntés.
A légitársaság kiöregedett Boeing 777-200ER (Extended Range) repülőgépeit modernebb kéthajtóművesekre szeretné cserélni, a megrendelésért mindkét nagy gyártó versenyben van.
A kiöregedő típusból jelenleg nyolc példány repül a légitársaság flottájában, ezek közül a legfiatalabb is elmúlt már tizenegy éves, a legöregebb gép pedig a kivonás megkezdésének évében már tizenhét éve repül majd.
A Boeing 777-200ER-ek legvalószínűbb váltótípusa a cégnél a típus új generációjának, a 777X családnak a rövidebb, 777-8-as változata lesz – írja a Flightglobal.
Az amerikai gyártótól akár egy nagyobb, 787-9-eseket vagy -10-esek tartalmazó rendeléscsomag részeként is érkezhetnek a 777-8-asok, így azokhoz a cég akár kedvezőbb áron is hozzájuthat.
Nem zárható ki azonban a konkurens Airbus A350-es típusa sem, a -900-as verzió kapacitásában igen közel áll a 777-es rövidebb törzsű változatához, de az sem kizárt, hogy az új-zélandi cég a nagyobb, -1000-es változat mellett dönt majd.
A típus utóbbi változatának egyik gyári tesztpéldánya távol-keleti körútja során nemrég megfordult Auckland repterén, ahol a cég képviselői kívül-belül megtekintették.
Emellett Jeff McDowall, a cég pénzügyi igazgatója hozzátette, végső fázisban vannak a tárgyalások az AerCap lízingcéggel egy újabb 787-9-es hosszútávú bérléséről. Amennyiben a megállapodást sikeresen tető alá hozzák, az új gép 2020-ban kerülhet az Air New Zealand-hoz.