Immár 23 gépét állította le kényszerűségből a Jet Airways, amelynek jövőjét beárnyékolja, hogy senki sem tudja, a megoldásként kitalált tőkeemelésre mikor kerülhet sor.

A Flightglobal beszámolója szerint India legnagyobb magánlégitársasága az elmúlt négy napban összesen tíz további gépét volt kénytelen leállítani, mert nem tudja fizetni a lízingdíjat. Erről a társaság az indiai értéktőzsdének megküldött beszámolójában adott tájékoztatást. Február utolsó napján 6, március 1-jén és 2-án pedig 2-2 gépet parancsoltak a földre.

A Jet Airways körül kialakult anyagi helyzet miatt a társaság ezekkel együtt immár összesen 23 gépet nem tud üzemeltetni, miután beszámolók szerint februárban már 13 repülőt le kellett állítania.

Frissítés (2019.04.05.): cikkünk megjelenését követően még két lízingelt repülőgépet kénytelen volt leállítani a légitársaság a bérleti díjak elmaradása miatt, ezzel 25-re emelkedett az üzemelésből kivont gépek száma.

Azt nem tudni, hogy pontosan mely gépekről van szó, a társaság nem közölte sem a típusokat, sem pedig a lízingbe adó nevét. Azt sem tudni, hogy a gépeket a Jet Airways visszaadja a lízingbe adónak, vagy opció az is, hogy a bérbeadók kivárnak.

Hirdetés
Fotó: AIRportal.hu

A Flightglobal adatbázisa szerint a Jet Airways 115 géppel rendelkezik, de ebből csak 15 a saját tulajdonú, a többit főként a GECAS-tól, az Aircastle-től és a BOC-tól bérlik.

Naresh Goyal, a társaság alapítója és többségi tulajdonosa a hírek szerint lemondását készíti elő, miután a társaság elfogadta a többi tulajdonos által nyújtott hitel egy részének (14 millió dollár) tőkévé konvertálásának tervét.

Az viszont továbbra sem világos, hogy a tranzakciót mikor hajtják végre, és az sem, hogy ez hogyan befolyásolja Goyal 51 százalékos, illetve az Etihad Airways 24 százalékos részesedését.

Egyes hitelezők azzal fenyegettek, hogy egyszerűen lefoglalják a saját gépeiket, mivel hónapok óta nem fizetnek értük, sőt, hajtóműjavító partnerük 18 erőforrást visszatart, amíg ki nem fizetik a karbantartási díjakat.

A Jet Airways legutóbbi jelentésében kétszáz millió dolláros első félévi veszteségről számolt be.

Fotó: AIRportal.hu