Visszatartja a Jet Airways 18 hajtóművét a szingapúri karbantartó cég, mert megelégelte, hogy a légitársaság nem fizeti ki a tartozásait.

A Business Standard cikke szerint a légitársaság Boeing 737-eseinek CFM-56 hajtóműveiről van szó. A szingapúri ST Engineering 125-150 millió dollár közötti összeget kér azért, hogy átadja az erőforrásokat, amelyek már hónapok óta ott vannak náluk.

A két cég még 2010-ben szerződött a hibás hajtóművek javítására, a Jet Airways havonta köteles fizetni a számlákat. A szerződést 2015-ben újrakötötték, ebben állapodtak meg a 737-es hajtóművek karbantartásáról, összesen mintegy 700 millió dollár értékben.

Forrás: CFM

A Jet Airways számára a mostani konfliktus már csak azért is fájó pont, mert 123 gépes flottájából 86 darab a Boeing 737-es, bár ezekből párat a hajtóműhiány nélkül is a földre kényszerítettek többet. A nagy flotta pedig egyébként is hatalmas alkatrésztartalékot jelent, így eddig az utazóközönség nem érzékelt sokat a súlyos helyzetből.

A lap szerint nem először fordult elő, hogy a légitársaság késedelembe esett a fizetéssel, 2012-ben például csak azok után tudtak utalni, hogy az Etihad Airways pénzügyi mentőövet dobott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról a múlt héten beszámoltunk, a hitelezők, úgy tűnik, nem akarják megvárni, amíg a Jet Airways csődbe megy, egyes cégek már most lefoglalnák a repülőgépeinek egy részét.  A tárgyalásokon ugyanis nem sikerült megállapodni a fennálló kölcsönök törlesztésének ütemezéséről.

Forrás: Boeing

Szeptember végéig 1,1 milliárd dollár nettó adósságot halmozott fel, és fizetést sem mindig tudnak adni.

A vállalat a múlt év végén közölte, hogy december 31-ig pótolja minden fizetési elmaradását, de az ügyet jól ismerő források szerint legjobb akaratuk ellenére ezt mégsem sikerült elérni.