Újabb rekordot döntött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma. Mintegy 300 ezerrel többen utaztak 2019 harmadik negyedévében, mint a tavalyi év hasonló időszakában – közölte lapunkkal a Budapest Airport.

Július eleje és szeptember vége között 4,7 millió induló és érkező utazó használta a repülőtér termináljait, amely ismét erős, az európai átlag feletti növekedést jelent, de a korábbi évekhez képest lassulás látszik.

A Budapest Airport utasforgalma a várakozások szerint idén elérheti a 16 milliót, ami azt jelenti, hogy az elmúlt hat évben közel a duplájára nőtt az utasszám, amely egész Európában példa nélküli.

Az év legforgalmasabb hónapjaiban, júliusban és augusztusban 1,6 millió feletti havi forgalmat regisztrált a Budapest Airport, és szeptemberben is 1,5 millió fölötti volt az utasszám.

A 2018-ashoz képest 6,8 százalékot nőtt a harmadik negyedév forgalma, ami a korábbi évekhez képest kisebb bővülést jelent. Nagyobb arányban nőtt a schengeni övezeten kívüli forgalom, ez a szegmens 8 százalék fölötti bővülést ért el, míg a schengeni irányba induló vagy onnan érkező utasok száma 6,1 százalékkal emelkedett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: „A forgalomnövekedés továbbra is stabil és meghaladja az európai átlagot, de már nem olyan robbanásszerűen gyors, ahogy azt az elmúlt négy-öt évben tapasztaltuk. Ez a növekedés kezelhető a repülőtér számára, és eközben nagy hangsúlyt fektetünk a szolgáltatás minőségének növelésére, és az utasélmény javítására.”

A repülőgépek fel- és leszállásainak számában valamivel szerényebb mértékű volt a növekedés: a harmadik negyedévben átlagosan havi 11 570 körül alakult a repülési műveletek száma, ami még mindig alatta marad a 2006-os, vagyis 13 évvel ezelőtti, havi 12 ezernél is több fel- és leszállásnak az év ugyanezen időszakában.

Pozitív fejlemény, hogy a menetrend szerinti járatoknak már közel 10 százalékát a jelenlegi legmodernebb utasszállító típusok, az Airbus A320 és A321 neo változatai szolgálták ki.

Ezek zajterhelése közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest, valamint nitrogén-oxid-kibocsátásuk is ennyivel kisebb az elődjeikhez viszonyítva. Ez a légitársaságok részéről komoly fejlesztést jelent, hiszen ezek a típusok alig 1-2 éve jelentek meg a piacon.

A városok listáját továbbra is London vezeti toronymagasan – a brit főváros és Budapest között utazik minden tizedik utas a Liszt Ferenc-repülőtéren. Az útvonal népszerűségét jól jelzi, hogy idén már mind a hat londoni repülőtérre közlekedik menetrend szerinti járat: jelenleg 5 légitársaság heti 115 járatpárt (oda és vissza) üzemeltet ezen az útvonalon. Londont Frankfurt, Párizs és Brüsszel követi, az ötödik helyre pedig Tel-Aviv ért fel.