Fokozatosan kivonja flottájából korosodó Boeing 767-300ER gépeinek utolsó példányait a British Airways, huszonnyolc évvel azután, hogy üzemeltetni kezdte a típust.

A negyedik negyedév végére teljes egészében kivonja a kereskedelmi forgalomból Boeing 767-300ER típust a brit légitársaság.

Fotó: AIRportal.hu

A még megmaradt hétgépes 767-flotta átlagéletkora több, mint 22 év, a gépeket jelenleg főleg frekventált, nagy kapacitást igénylő európai útvonalakon használja a British, emellett időként egy-egy belföldi járatra állítja be azokat.

A hét gép további sorsáról még nem született döntés, a legvalószínűbb, hogy valamilyen formában értékesíti azokat a cég, más légitársaságoknak, vagy akár szétbontva, alkatrésznek – írja az ATWOnline.

Klasszikus Boeing típusok végnapjai

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem ilyen rohamléptekben, de a brit nemzeti légitársaság már megkezdte Boeing 747-400-asainak kivonását is, amely az új 787-esek és Airbus A350-esek érkezésének üteméhez igazodva zajlik.

Fotó: AIRprotal.hu

A cég tavaly bejelentette, a mostani harminchat darabos Jumbo-flotta felére csökken 2021-re, 2024 februárjában pedig végleg befejeződik a négyhajtóműves típus üzemeltetése brit zászló alatt.

Az új generációs váltótípusok a British anyavállalata, az IAG várakozásai szerint harminc százalékkal lesznek gazdaságosabbak mint elődjük, köszönhetően az alacsonyabb karbantartási költségeknek és üzemanyag fogyasztásnak.

A British Airwaysnek jelenleg 14 Boeing 787 Dreamlinerre és 18 A350XWB-re van megrendelése, az IAG-holding cégei közül pedig a az Aer Lingusnak és az Iberiának van még 9, illetve 15 gépes megrendelése az európai gyártó legújabb típusára.