Egyelőre nem hozza létre a régóta tervezett kínai légitársaságát az Air Asia-holding. A közlésük szerint a kiszemelt befektetővel és tartományi kormányzattal kötött szándéknyilatkozatban foglalt határidő lejárt.

Fotó: Air Asia Berhad

A maláj alapítású, de a szomszédos országokban és már Japánban, valamint Indiában is céggel rendelkező fapados légitársasági holding, az Air Asia régóta szeretett volna Kínában is leánycéget alapítani.

Most a maláj tőzsdéhez benyújtott beszámolóból kiderült, hogy ennek terve (legalábbis egyelőre) kútba esett – írja a flightglobal.com portál.

A tájékoztatás szerint a tavaly májusban aláírt, egy éves határidőt kitűző szándéknyilatkozat egy befektetővállalattal és a kelet-kínai Henan tartomány kormányzatával lejárt, és nem hosszabbítják meg.

A holding a harmadik legnépesebb provincia székhelyén, Csengcsou (Zhengzhou) városában alapított volna kínai légitársaságot, és hozott volna létre bázist. Korábbi nyilatkozatok szerint már jó ideje kiemelt piacuk az ország, de egyelőre a többi leánycég szolgálja ki a piacot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Azt pedig nem közölte most a vállalat, hogy a terv elbukása ellenére folytatják-e más befektetők és esetleg új helyszín keresését.

A tervezett Air Asia China nem csak utasszállítást végzett volna, hanem beruháztak volna infrastrukturális fejlesztésekbe is. Készült volna egy fapados terminál a csengcsoui reptéren, karbantartóbázist is építettek volna, valamint repülőakadémiát is alapítottak volna pilóták, légiutas-kísérők és mérnökök képzésére.

Korábban Tony Fernandes, az Air Asia-holding vezére azt nyilatkozta, hogy azért esett a választásuk Csengcsoura, mert stratégiai helyen van – Pekingtől délre, Sanghajtól nyugatra –, fontos közlekedési és szállítmányozási csomópont már most is, és még jelentősebbé válhat a jövőben az „egy övezet, egy út” elv révén.

Az Air Asia egyébként tervezi vietnami légitársaság megalapítását is, miután az utóbbi években már Indiában és Japánban is terjeszkedett.