A német közlekedési miniszter megelégelte a Németországban idén nyáron tapasztalt késéseket, ezért elejét akarja venni, hogy ez újra megtörténjen jövő nyáron.
Andreas Scheuer egy hamburgi légiközlekedési konferencián az ATW Online szerint azt mondta, az idén nyári helyzet nem ismétlődhet meg, nem elfogadható, hogy újra ilyen mértékű késések legyenek. Ennek nyomán a német kormány több intézkedést is javasolt a helyzet kezelésére.
Peter Tschentscher, Hamburg polgármestere amellett, hogy egyetértett a miniszterrel azt hangsúlyozta, szerencsére a léigközlekedés egy rendkívül összetett iparág, így sok oldalról meg lehet közelíteni a helyzetet.
Idén a Lufthansa, illetve fapados leányvállalata, az Eurowings Carsten Spohr vezérigazgató szerint a késések nagyobb részéért felelt és emiatt az unió 261-es irányelve szerint 250 millió euró kártérítést fizettek ki az utasoknak.
A német légitársaság azt tervezi, hogy jövőre több gépet, illetve nagyobb számú hajózó személyzetet biztosít a nagy német repülőtereken és 600 fős létszámbővítést hajt végre a jobb kiszolgálás érdekében. Hat Airbus A320-ast készenlétbe helyeznek, amelyeket akkor vetnének be, ha egy járat előre láthatólag túl sokat késne, így helyre billenthető lehet a menetrend. A műszaki hibából eredő kiesést elkerülendő a Lufthansa télen keményebben nekifekszik majd a karbantartásoknak.
A német kormány döntései között szerepel, hogy a késésről szóló információkat idejében tudatják az utasokkal, ehhez egy mobilalkalmazás kidolgozását is elrendelték, amely a kártérítés igénylésében is segítséget nyújtanak az utasoknak.
Az unió légterében a légiforgalmi irányító szolgálatok kapacitáshiánya is szerepet játszott. Bár az ATW cikke is megjegyezte, hogy az Eurocontrol karlsruhei központjában nem dolgozik elég irányító, ennek ellenére, arról egyelőre nem érkezett hír, hogy itt növelnék-e a kapacitásokat.
A nyáron a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) többször is hangsúlyozta az unió légiközlekedésével kapcsolatban a késések jelentőségét. A szervezet kimutatásai szerint ma Európában működik a világ kapacitás-hiányos repülőtereinek fele. Az EUROCONTROL európai áramlásszervezezőtől kapott adatok alapján az IATA azt is írta, hogy az első félévben 47 ezer perc késés keletkezett a rendszerben, 133 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Ezen késések többnyire a légtér kapacitásának szűkössége, valamint a kevés légiforgalmi irányító miatt alakult ki,