A Royal Jordanian stratégiai átalakításának részeként 23 darab új keskenytörzsű repülőgépet szeretne vásárolni, szerződésért három nagy repülőgépgyártó, az Airbus, a Boeing és a brazil Embraer van versenyben.

Fotó: AIRportal.hu

Az új gépek a fejlesztés mellett a meglévő flotta legöregebb tagjainak leváltására lesznek hivatottak.

Stefan Pichler vezérigazgató Kairóban a Reuters hírügynökségnek adott interjújában elmondta, fej-fej mellett van versenyben a három gyártó, szerződést pedig azzal kötnek, várhatóan 2019 első negyedévében, aki a legjobb ajánlatot adja.

Legkisebb eséllyel valószínűleg az amerikai Boeing indul a várhatóan 23 gépes üzletért, mivel az Airbus és az Embraer keskenytörzsűjeihez már rendelkezésre áll a cégnél az üzemeltetési háttér, szemben a 737-essel, amiből soha egy darab sem repült a Royal Jordanian flottájában.

A növekvő üzemanyagárak nem jönnek jól a teljes stratégiai átalakítás alatt álló cégnek

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság megszenvedte az emelkedő kőolaj és kerozinárakat, a Royal Jordanian majdnem harmadával kevesebb profitot termelt a harmadik negyedévben, mint az előző év azonos időszakában. A cég 28%-kal, mintegy 32,3 millió dollárral kevesebb haszonra tett szert 2018 harmadik negyedévében, ami szinte kizárólag az emelkedő üzemanyagáraknak köszönhető.

A cég üzemanyagköltségei tavalyhoz képest 43%-kal emelkedtek.

A helyzetet a cég vezetése folyamatos akciókkal, a jegyeladások serkentésével próbálja ellensúlyozni a bevételi oldalon, ez valamilyen szinten sikerült is, 7%-kal több utast sikerült a cég járataira csábítani, ezzel az átlagos töltöttségi faktor 77%-ra emelkedett.

A stratégia teljes egészében azonban nem oldotta meg a problémát, az összbevételt ugyanis csak 2%-kal sikerült növelni, az üzemelési költségek viszont ennek majdnem ötszörösével, 9%-kal emelkedtek – írta az ATW Online.

Amennyiben év végi összesített profit mínuszban lesz, az igencsak kínos lehet a cég tavaly igazolt új vezérigazgatójának, Stefan Pichlernek, akit azért szerződtettek, hogy több év után nyereségessé tegye a céget.

A német szakember februárban egyértelműen leszögezte, teljesen átalakítja a céget, diszkont irányba elmozdítva azt, elhagyja a nemzetközi átszállóforgalmat Jordánián keresztül erőltetni próbáló politikát, és inkább a pont-pont utasokra fókuszál.

A Royal Jordanian emellett lemondta nyolcadik Boeing 787-esre leadott rendelését, mivel főleg a keskenytörzsű flotta, és az ilyen típusú gépek által kiszolgálható útvonalhálózat fejlesztése a cél.

A stratégia részeként egyedüli arab légitársaságként repülnek a Jordániával szomszédos Izraelbe is, Ammánból jelenleg naponta 2-3 járatot közlekedtetnek Tel Avivba főleg Airbus A320 típuscsaládba tartozó gépekkel.

A cég tőzsdei jelenléte miatt sem kaphat semmilyen állami támogatást, hiába van benne az államának 35,8%-os tulajdonrésze, csak magánbefektetőkre támaszkodhat.