Az utasoktól kért anyagi segítséget a LOT egyik alkalmazottja, hogy ki tudjanak fizetni egy javítást. Az utasok összedobták a mintegy 370 dollárnyi összeget, amelyet később vissza is kaptak.
Az Airlive honlap lengyel sajtóinformációkra hivatkozva számolt be arról, hogy a légitársaság SP-LRH lajstromú gépe még hétfőn az LO91-es járattal minden gond nélkül megérkezett Varsóból Pekingbe, a pilóták ekkor még nem vették észre, hogy bármi rendellenes lenne a géppel.
Csak később, a repülés utáni ellenőrzés során derült ki, hogy a hidraulika rendszer egyik szivattyújával bajok vannak és ki kell cserélni ahhoz, hogy a gép vissza tudjon repülni a 92-es járattal Varsóba.
A szokásoktól eltérően a Boeing valamiért készpénzes fizetést kért a LOT-tól, ezért a légitársaság egyik helyi alkalmazottja az utasokhoz fordult segítségért. Arra kérte őket, hogy aki teheti, dobjon be a közösbe pár dollárt, hogy a gép minél előbb el tudjon indulni.
Az utasoktól végül 360 dollárt gyűjtöttek be, ez elégnek bizonyult és a gép el tudott indulni Pekingből, majd 9 óra késéssel megérkezett Varsóba. Az adakozó utasokkal viszont nem volt hálátlan a cég: ingyen repülőjegyeket ajánlottak fel nekik. Ha egy kicsit szemfülesek is voltak, akkor a 9 órás út után további 600 euró kártérítést is kérhetnek a cégtől, mivel arra a 9 órás késés miatt az unió 261-es irányelve szerint jogosultak.
Lapunk megkeresésére Aleksandra Dabkowska, a LOT kommunikációs osztályának munkatársa megerősítette a történteket. Tájékoztatása szerint a Boeing alkalmazottja annak ellenére kérte a készpénzes vásárlást, hogy a két cég közötti karbantartási szerződést kizárólag átutalásos fizetést ír elő.
A döntést, hogy az utasoktól kérjenek pénzt, a légitársaság helyi állomásvezetője hozta meg úgy, hogy előtte nem konzultált a vezetőivel. Bár a szándéka pozitív volt, azt szerette volna, hogy a gép minél előbb elinduljon Varsóba, ezért azoktól az utasoktól kért pénzt, akiket állítása szerint személyesen ismert, a LOT szerint rosszul járt el.
Bár a LOT értékeli, hogy a jó szándék vezérelte a station managert, de a cég álláspontja szerint hibát követett el, mivel az utast semmilyen esetben sem lehet ilyen helyzetbe hozni. Az állomásvezető ellen belső eljárás indult, az utasoknak pedig a varsói leszállás után azonnal visszafizették a pénzt.