Megszerezte a 180 perces ETOPS-engedélyt a kanadai hatóságtól az A220 típuscsalád. Így a légitársaságok mostantól akár rövidebb útvonalakat is tervezhetnek a típussal az ország ritkábban lakott, kitérő repülőterektől távolabb eső területei felett.
Az FAA már a tavalyi Farnborough Air Show idején kiadta az Airbus új típusára szerelt PW1500G hajtóműcsalád számára a 180 perces ETOPS-tanúsítványt. Most ez bővült ki a kanadai engedéllyel, amelyet az A220 típus elsőként szerzett meg kategóriájában. A program vezetője szerint az újabb mérföldkő tovább növeli az amúgy is verhetetlen tulajdonságokkal rendelkező típus képességeit.
A kanadai engedély azonban csak belföldi járatokra érvényes, a világszerte elfogadott FAA és EASA által kiadott ETOPS-jóváhagyás magára a típusra még folyamatban van.
A program műszaki vezetője hozzátette, hogy az A220 az egyetlen, amely egyszerre képes meredek megközelítésű repülőterekre üzemelni és hosszabb távú, akár 5920 kilométeres járatokat teljesíteni.
A repülőgép ezen tulajdonságai lehetővé teszik a légitársaságok számára az eddig képességek hiányában kiszolgálatlan útvonalak elindítását.
Az Airbus adatai alapján jelenleg 537 A220-as repülőgépre van megrendelés, így minden esélyük megvan arra, hogy vezető szerepet töltsenek be a 100-150 fős gépek kategóriájában.