Megszűnt a forgalom a dél-izraeli nyaralóhely légikikötőjében, a közelben felépült új, Eilat-Ramon reptér a minap teljes üzembe állt. A későbbiekben Ovdáról is átköltöznek a nemzetközi járatok, de a budapesti útvonalak jövője egyelőre homályos.
Hetven évi működés után végleg bezárt Eilat repülőtere – írja a The Times of Israel. A városközpontban fekvő régi helyszín szerepét a minap teljesen átvette a január végén néhány járattal megnyílt új légikikötő. A dél-izraeli nyaralóhelytől északra, mintegy 19 kilométerre felépült Eilat-Ramon az elmúlt két hónapban fokozatosan vette át a forgalmat.
Az utolsó gép az Israir ATR-72-ese volt, amely Tel-Avivba indult március 18-án este, ez után lekapcsoltak minden rendszert, és a maradék kiszolgálóeszközöket áttelepítették az új reptérre.
Mint megírtuk, a régi reptér helyett egy új építése mellett azért döntött Izrael, mert rövid, 1900 méteres futópályája és a teljesen körbeépült terület miatt nincs fejlesztési lehetőség. A nemrég menyílt új légikikötőt a balesetekben elhunyt asztronauta-vadászpilóta apa-fia párosról, Ilan és Asaf Ramonról nevezték el, és az ETM kódot kapta.
A beruházás 490 millió USA-dollárnyi összegbe került az izraeli lap szerint, ugyanakkor a határidőt többször túllépték, mert az első ütemben évente 2 millió utas kezelésére alkalmas terminál előtt végül 3600 méter hosszú futópályát alakítottak ki, és a repülőgép-állóhelyek számát is 60-ra növelték. Erre azért láttak szükséget, hogy kitérő reptér lehessen, ha a tel-avivi Ben Guriont valamiért le kell zárni.
A tervek szerint a nyári menetrend életbe lépésétől a távolabb fekvő Ovda reptere is bezár a civil forgalom előtt. Ide leginkább ősztől tavaszig járnak a nemzetközi járatok Európa számos országából, többek közt Budapestről is.
Kutatásunk szerint bár a Ryanair honlapján, az útvonaltérképen már szerepel Eilat-Ramon, az őszi járatok között még Ovda szerepel Magyarországról, a Wizz Airnél azonban nem érhetők el jegyek Eilat környékére sem a 2019-es nyári, sem a 2019-2020-as téli menetrendben. A reptér honlapja pedig eléggé információszegény.