Az afrikai légitársaságok közül elsőként a nigériai Air Peace rendelt tíz példányt az új generációs Embaer E195-E2 regionális gépből, további húsz példányra pedig opciós vételi jogot szerzett.
Flottáját és utasszámát tekintve egyaránt Nigéria legnagyobb légitársasága az afrikai cégek közül elsőként állítja forgalomba a brazil gyártó új generációs regionális típusát.
A szerződést április 3-án, a mauritiusi Port Louisban, egy szakmai rendezvényen írták alá a felek, eszerint az Air Peace tíz példányt vásárol a modernizált E-Jet típuscsalád legnagyobb, E195-E2 nevű tagjából, további húsz gép megvásárlásáról pedig később dönthetnek.
Amennyiben most megszerzett vásárlási jogait maradéktalanul érvényesíti a légitársaság, az ügylet összértéke 2,1 milliárd USA-dollár listaáron.
Az összeget a cég annak köszönhetően tudja kigazdálkodni, hogy 2014-es alapítása óta az egész kontinens egyik leggyorsabban fejlődő, és a nyugat-afrikai régió legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát.
Flottájukban a Boeing 737-esek mellett két 777-es is szolgálatot teljesít, és tavaly rendeltek tíz darab, szintén új generációs 737 MAX 8-ast, amelyekkel nemzetközi hálózatuk jelentős bővítését tervezik.
A brazil gyártású, minden eddiginél gazdaságosabb regionális gépekkel pedig céljuk az eddig ki nem szolgált, de gazdasági potenciált jelentő útvonalak megnyitása és üzemeltetése.
Az első E195-E2-esek várhatóan 2020 második negyedévében érkeznek majd meg a légitársaság nigériai központjába, Abuja repterére.
Allen Onyema vezérigazgató a beszerzés kapcsán elmondta, ERJ-145 típusú gépeket már tavaly óta üzemeltet a cég Air Peace Hopper nevű regionális leányvállalata, a rövid és kis kapacitásigényű útvonalakon, nagyon elégedettek az Embraer által képviselt minőséggel és gazdaságossággal, ami kulcsszempont volt a következő géptípus kiválasztásánál.
Arjan Meijer, az Embraer polgári gépekért felelős kereskedelmi igazgatója hozzátette, az afrikai piac nagy lehetőségeket kínál a légitársaságok számára, hogy az egész kontinensnek fontos légi kapcsolatokat üzemeltessenek.
A gazdasági fejlődés legmagasabb szintű támogatásához azonban a repülőgépeknek megfelelő méretűnek kell lenniük, a túl nagy férőhelykínálat csak veszteségeket szülhet.
Meijer kiemelte, a kontinensen belüli járatok több mint 90%-ban százötvennél kevesebb utassal a fedélzetükön szállnak fel, és az útvonalak 70%-a esetében kevesebb, mint napi egy járatpár közlekedik.