Bár a fókusz mostanában a Jet Airways leállásán volt az indiai légiközlekedésben, az állami Air India helyzete sem változott sokat, üzemi szinten továbbra is jelentős kihívásokkal küzd a cég.
A DNA India gazdasági lap a közpénzen üzemeltetett légitársaság márciusi üzemi teljesítményével érzékeltette, hogy van min dolgozni.
A hétvégén egy rendszerleállás is nehezítette az Air India működését, emiatt közel 300 járat késett. Márciusban az Air India eddigi legtöbb járattörlését hajtotta végre, és soha nem volt még ilyen pontatlan az üzemelés. Az indiai légiközlekedési hatóság adatai szerint emellett a járatok töltöttsége is rendkívül alacsony volt, egy olyan piacon, ahol a Jet Airways eltűnése óta jelentős igény „nehezedik” a légicégek vállára.
A hatóságok szerint az Air Indiai járatai 9 százalékát volt kénytelen törölni az év harmadik hónapjában, a piacvezető IndiGo ehhez képest előre meghirdetett járatainak mindössze 0,1 százalékát nem indította el. A töltöttséggel kapcsolatban az „alacsony” jelző európai mércével magasnak tekinthető, 80,8 százalék volt, a többiek viszont átlagosan 86 százalékra tudták tölteni a járatokat.
A pontossággal is voltak problémák, a négy legnagyobb repülőtéren (Delhi, Mumbai, Haidarábád és Bengaluru) az Air India-járatok mindössze 69 százaléka érkezett pontosan, míg a többiek 80 százalék fölötti értéket produkáltak. A DNA forrása szerint a késések leginkább a cég gyűjtő-elosztó szerepéből fakadtak, mivel a járatok többnyire bevárják egymást, amely tovább növeli a késéseket.
Jitender Bhargava, az Air Indiai egyik korábbi, vezető beosztású munkavállalója a lapnak azt mondta, ezek az adatok is tükrözik, hogy rendszerszintű problémáról van szó, amely a cégstruktúrából, vagyis abból következik, hogy állami vállalatról van szó.
A késéseket és törléseket az is magyarázhatja, hogy az Air India legalább 17 gépe karbantartási hiányosságok miatt nem repülőképes, annak ellenére, hogy a cég havonta közel 1 millió dollárnak megfelelő plusz forrást biztosít alkatrészek beszerzésére. Az érintett gépek között több Boeing 777-es is van, és hiába kérték a Jet Airways hitelezőit, hogy adják bérbe a leállt cég hasonló gépeit, a bankok visszautasították ezt.
Az Air India adósságállománya is jelentős, és bár kérték, hogy a kormány biztosítson plusz forrásokat a hitelek törlesztésére, információk szerint 2020-ig nem kap az eddigieken felül plusz támogatást a légitársaság.