A nemzetközi keresőalakulatok másik területet azonosítottak egy újabb módszertan alapján, ahol szerintük megtalálható a 2014 márciusában eltűnt, a Malaysia Airlines flottájához tartozó Boeing 777-200-ast.
Az Airline Ratings szerint a kutatók az eddig átvizsgált területektől északra azonosítottak egy zónát, ahol megtalálhatják a roncsokat. A szakemberek egy eddig nem próbált módszerrel, egy úgynevezett Markov-lánccal számították ki a feltételezett helyszínt. Az eddigi kutatások a 25. déli szélességi fokig terjedtek, a modell számításai azonban azt mutatják, hogy a 17. és 33. fok között lehetnek a roncsok.
A szakértők a modellhez nyilvánosan elérhető sodródási adatokat használtak, és figyelembe vették az Indiai-óceán időszakonként változó áramlatait, ezek miatt három különböző modellt kellett készíteni a roncsok sodródásának megállapításához.
A számítások eredménye némileg egybeesik a tavaly az Ocean Infinity által kutatott területtel, ugyanakkor a Nemzetközösségi Tudományos és Ipari Kutató Szervezet (CSIRO) szakértői valószínűtlennek tartják, hogy a roncsok annyira északon lennének, mint amit az új matematikai modell kihozott.
A Markov-lánc lényege, hogy a jelen helyzetből kiindulva megpróbálja megjósolni bonyolult rendszerek viselkedését, és ehhez minden eshetőséget figyelembe vesz. Repülőgépek kereséséhez még nem használták, viszont a Google keresőmotorjának egyes algoritmusai, illetve piacelemző modellek ezen alapulnak.
Ismeretes, a maláj gépnek 2014. március 8-án veszett nyoma, 12 fős hajózó személyzettel és 227 utassal a fedélzetén. A 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es Kuala Lumpurból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól, déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, egy idő után nem működött a repülőgép összes kommunikációs rendszere és transzpondere sem.