A 787 Dreamlinereknél alkalmazott elvárásokhoz hasonló feltételeket szabott az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Boeingnek a 777-9-es üzemanyag-tartályaival kapcsolatban, amelyeket a tanúsítás során muszáj követnie a repülőgépgyártónak.

Az amerikai repülőgépgyártónak azt kell bebizonyítani a tesztelés során, hogy a fel- és leszállásoknál defekt esetén keletkező gumiabroncs darabok nem okozhatnak olyan mértékű kárt az üzemanyagrendszer egyetlen alkatrészében sem, hogy az veszélyes szivárgást idézzen elő.

A Boeingnek be kell bizonyítania, hogy a nagyobb törmelékdarabok becsapódási pontjain esetlegesen keletkező sárülések sem vezetnek olyan szivárgáshoz, hogy a kerozin a hajtóművek, a segédhajtómű (APU), vagy a kabin levegőrendszerének külső beömlőnyílásaiba kerülhessen – írja az ATW Online.

Forrás: Boeing

A kiegészítő tesztekre azért van szükség a tanúsítási folyamat során, mert az új generációs 777-es szárnyai – a 787 Dreamliner-családhoz hasonlóan – kompozit anyagokból készülnek a szerkezeti súly csökkentése érdekében.

Emiatt az üzemanyagtartályoknak sincs meg a hagyományos alumínium borítása, amely biztosan ellenállna a külső behatásoknak, csak kompozit rétegek fékezhetik meg a felcsapódó gumidarabokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Figyelembe kell még venni az abroncs kidurranása során keletkező nyomás lökéseket is, amelyek szintén számos rendszerben kárt okozhatnak.

A 777-9 repülési tesztjei várhatóan hamarosan elkezdődnek, a programba a szűzrepülést teljesítő gépen felül három proto-példányt vonnak be. Ha minden a tervezett ütemben halad, az első szériagépet 2020 májusában veheti át az indító légitársaság.