Még a prototípust is csak építi a Boeing, az amerikai hadseregnek (US Army) annyira bevált a CH-47 Chinook speciális egységek számára átalakított változata, hogy a nullszériás szerződésen felül máris újabb hetet rendelt az új generációs változatból annak ellenére, hogy a prototípus sem készült még el.
A US Army 1992 óta használja a CH-47C változatból kialakított MH-47E típusú helikoptereket speciális egységeinek támogatására.
A gépek nagy szállító kapacitásuknak köszönhetően a különleges rendeltetésű forgószárnyasok között a legtöbb, speciálisan kiképzett és ‘állig felfegyverzett’ katona szállítására alkalmasak, megnövelt üzemanyag-kapacitásuknak köszönhetően pedig biztonságos távolságból indulva is bejuthatnak az ellenséges vonalak mögé.
A konstrukció annyira bevált, hogy a hadsereg később a továbbfejlesztett, a huszonegyedik századi harctéri viszonyokhoz igazodó MH-47G Block I változatot is rendszerbe állította a speciális egységeknél.
A US Army most bejelentette, hogy a jelenlegi legmodernebb, Block II-es változat esetében nem várja meg sem saját, sem a gyári tesztelési folyamatok eredményeit, máris aláírta a második, erre a típusra vonatkozó szerződést.
Ennek értelmében az első körben megrendelt tizenöt darab speciális forgószárnyason felül további hét példányt állít rendszerbe a US Army.
Hogy minél hamarabb a kijelölt egységekhez kerülhessenek, a Boeing csak egy példányt épít teljesen újonnan, a maradék hatot korábbi generációs Chinookok átalakításával készíti el.
A mostani, 194 millió dolláros szerződéssel közlésük szerint már az amerikai szárazföldi haderő különleges rendeltetésű helikopterflottájának negyede érintett az átfogónak nem tekinthető modernizációban.
Az első két példány, az átalakításra kijelölt 04-03740 és 05-03758 oldalszámú példányokat a Scramble Magazin információi szerint már Middletown-Summit repülőterén a sárkányszerkezetükig lecsupaszították, és már az ócskavasként való szétvágásra vártak, amikor a hadsereg a szerződés aláírása után kijelölte őket a programban való részvételre.
Az MH-47G Block II első proto-példányának végszerelése már zajlik a Boeingnél, a tervek szerint ezt követően 2020-ban rendszerbe is állhatnak az első példányok, a kovertált Chinookok ezt követően, 2021-ben kerülhetnek először az üzemeltető alakulatokhoz.