A Budapest Airportnak ambiciózus tervei vannak a fejlesztésekre, a folyamatban a LOT is szeretne részt venni, hogy az utasoknak a legkényelmesebb szolgáltatást nyújtsa a repülőtér és a légitársaság – mondta Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója az AIRportal.hu-nak adott interjúban.

A cégvezető hangsúlyozta: légitársaságának komoly tervei vannak a budapesti állomáshely bővítésére, mivel stratégiai döntés volt, hogy Varsón kívül második bázist is létrehoznak.

A LOT már bizonyította szándékát, reményei szerint a Budapest Airport is be tudja bizonyítani, hogy képes jól működő gyűjtő-elosztó bázisrepülőteret üzemeltetni – tette hozzá.

Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Kifejtette: elsődleges céljuk, hogy az utasok és csomagjaik a lehető leggördülékenyebb módon tudjanak a schengeni és nem schengeni övezet között váltani, emellett a ráhordó járatok kiszolgálásának javítása és a hatékony bázisüzemeltetés is kiemelten fontos.

Ezért a LOT azt szeretné, ha a Budapest Airporttal közösen terveznék meg a jövendőbeli fejlesztéseket, hogy mindkét fél a legjobb utasélményt nyújthassa. Hozzátette: Lengyelországban is ez történt, a varsói repülőtér átalakításába is bevonták a légitársaságát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Rafal Milczarski beszélt arról is, hogy a repülőtér és a hálózat fejlesztése után rövidesen megalakulhat a LOT magyar leányvállalata, amely magyar üzemelési engedéllyel rendelkezik majd.

Jelentős beruházás ez a LOT részéről, és mint a cégvezető kiemelte, megtisztelő lenne számára, ha a magyarok a LOT-ot tekintenék magyar nemzeti légitársaságnak.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A szöuli járat megnyitásával kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy nem jött volna létre az összeköttetés, ha ebben nincs segítségükre a magyar kormány. A LOT a fejlesztésekkel azt az űrt szeretné betölteni, amelyet a Malév hagyott maga után 2012-es csődje után, és ebben a magyar kormány is segíti a társaságot.

A legnehezebb feladat szerinte az volt, hogy meg kellett győzni Dél-Koreát: a két ország érdekében akarnak járatot üzemeltetni Budapest és Szöul között, és nem a szabályok megkerülésével akarnak versenyelőnyhöz jutni.

Állítása szerint amint a koreai fél látja majd, hogy az útvonal mindkét országnak előnyös, engedélyezni fogják a sűrítést, tehát a napi legalább egy járat üzemeltetését, amely az üzleti utasok, az üzleti élet élénkítése szempontjából rendkívül fontos lenne.

A légitársaság legutóbb öt új járatot jelentett be Budapestről, a jövő nyári menetrendi időszakban Szófiába, Bukarestbe, Belgrádba, Stuttgartba és Prágába is repül majd, pár nappal később a főbb versenytársak ugyanezeken az útvonalakra jelentettek be fejlesztést. Ezzel kapcsolatban Milczarski azt mondta: örül annak, hogy a LOT lépése inspiráló volt a versenytársak számára.

Szerinte a kelet-közép-európai piac olyan drámai módon bővül majd, hogy a LOT-nak és minden versenytársának lesz hely.

A LOT Polish Airlines Embraer ERJ-170 repülőgépe Budapesten még 2014-ben. (Fotó: AIRportal.hu)