A Boeing egyik volt charlestoni dolgozója azzal vádolja a gyártót, hogy a 787 Dreamlinerek negyedébe nem működő vészhelyzeti oxigénellátó rendszer kerülhetett, és amikor szóvá tette, senki nem foglalkozott az üggyel. A gyártó tagad, állítása szerint a hibát kiküszöbölték.
A BBC-nek John Barnett nyilatkozott, aki 2010 óta minőségbiztosítási mérnökként dolgozott a gyártónál, egészségügyi okok miatt 2017-ben távozott a cégtől, ahol több munkakörben 32 évet töltött el.
Barnett szerint a felsővezetés folyamatosan sürgette a dolgozókat, hogy minél előbb elkészüljenek egy-egy géppel, és ez azzal járt együtt, hogy a gyártást a biztonság rovására gyorsították fel.
Még 2016-ban szerzett arról tudomást, hogy a vészhelyzeti oxigénellátó rendszerrel bajok vannak, ezek továbbítják a levegőt a fej fölött lévő oxigénmaszkokba, amelyek hirtelen nyomáseséskor esnek ki a fej feletti tartóból. A kisebb szépséghibákkal rendelkező egységeket leszerelték és ezek közül néhány nem lépett működésbe a tesztek során.
Ez után saját kezdeményezésére új, a beszállítótól éppen megérkező egységeket teszteltek a Boeing saját laborjában, ekkor
300 rendszerből 75 nem működött rendesen.
Amikor további vizsgálatokat kért volna, falakba ütközött, a Boeing ezeket elutasította, 2017-ben a Szövetségi Légügyi Hatósággal is felvette a kapcsolatot, de az FAA nem foglalkozott az üggyel, mondván a Boeing már jelezte a problémát és azt, hogy dolgoznak a megoldáson.
Barnett azt is állította, hogy a Boeing nem tartotta be a saját belső eljárásait, és nem voltak képesek a hibás alkatrészeket nyomon követni a gyárban, így több ilyen elem is egyszerűen elveszett. Azt is mondta, hogy a dolgozókra helyezkedő nyomás miatt
többször a sztenderdet nem teljesítő alkatrészeket is beszerelték a gépekbe,
csak, hogy tartsák a költségszintet és a menetrendet.
A Boeing a BBC-nek küldött válaszában visszautasította egykori dolgozója vádjait. Mint írták, 2017-ben valóban voltak olyan oxigéntartályok, amelyek nem működtek megfelelően, de ezeket kivonták a gyártósorról, így azok nem kerülhettek a gépek fedélzetére, a problémát pedig azóta orvosolták a beszállítóval.
Közölték továbbá, hogy ezeket az eszközöket a gép átadása előtt és életciklusa alatt rendszeresen ellenőrzik.
A Boeing a hibás alkatrészek nyomon követését a Szövetségi Légügyi Hatóság ajánlásai alapján azóta megoldotta.