Elhalasztotta a jegyeladások indítását az izlandi Wow Air egyik utódjaként emlegetett Play, közben az alapítók az eredeti elképzelésükhöz képest nagyobb tulajdonrészt is átadnának külső befektetőknek a nagyobb tőke biztosítása érdekében.

Az ATW Online izlandi sajtóértesülésekre hivatkozva arról ír, hogy kényszerűen, határozatlan időre elhalasztotta a jegyértékesítés megindítását a Play. Közlésében a cég a startup jellegével okolja ezt, mondván, ebben a szakaszban több kérdés megoldása is hosszabb időt vehet igénybe, mint egy nagyobb cégnél.

Hozzáteszik, számos megválaszolásra váró kérdés van még a tényleges üzemelés megindítása előtt, emiatt tovább húzódik a jegyértékesítés eredetileg novemberre tervezett indulása, de új céldátumot egyelőre nem jelöltek meg.

Ezen felül kérdésesek még az első célállomások: a reménybeli légitársaság szerint a potenciális városok listáján Párizs is szerepel.

Sejtelmes figyelmeztetésük rögtön ezután hozzáteszi: „sosem lehet tudni, mit tartogat a jövő a Play számára”, de az alapítók véleménye szerint kedvezőnek tűnik az idén bedőlt Wow Air utódjaként alapított diszkont piaci fogadtatása.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Látványterv a Play repülőgépéről (Forrás: Play)

Az elkövetkező időszakra vonatkozó kijelentés viszont némileg kétértelmű annak fényében, hogy viták vannak a külsős befektetők és az alapító csapat – vegyesen az egykori Wow-nál dolgozó és az Air Atlanta Icelandic berkeiből átigazolt emberek – között, akik 50-50 százalékban birtokolják a céget.

A viták eredményeként az alapítók helyi sajtóértesülések szerint engedtek eredeti tervükből, és akár 70 százalékos arányig is hajlandók értékesíteni résztulajdonukat más befektetőknek, ezzel egyúttal kiadva kezükből a cég irányítását is. Ezért viszont borsos árat, összesen 14 millió USA-dollárt kérnek.

Biztosabb, hogy semmilyen téren nem tudja tartani a diszkont cég az eredeti ütemtervet, amelynek értelmében még az év vége előtt meg szerették volna kezdeni az üzemelést néhány Airbus A320-assal. Ehhez a jegyek eladásán kívül még az üzemelési engedélyt (AOC) is meg kellene szerezni, és a szükséges repülőgépek bérléséről is gondoskodni kellene.

A Play közösségi felületein megjelent posztok szerint neve megalapozására is egyedi stratégiát dolgozott ki a csapat.

Az első célállomások bejelentése után 1000 darab szabadon felhasználható jegyet sorsolnak ki a feliratkozók a között – cserébe a megadott e-mail címekre minden bizonnyal néhány marketinglevél is érkezik majd az indulással kapcsolatban.

Mindezzel együtt is a legnagyobb esély a Play-nél van, hogy a Wow Air valódi utódja legyen. A másik versenyző erre a pozícióra Michele Ballarin amerikai befektető, aki Washington és Rejkjavík között tervezi járatok indítását. Ezek azonban kezdetben csak árut szállítanak majd, mivel az utasforgalmi üzem megszervezése több időt vesz igénybe, mint azt számolták. Azt azonban továbbra sem tudni, hogy mikor indulnak el és a géptípus sem ismert.