Az európai repülőterek között elsőként vezeti be a bristoli légikikötő üzemeltetője, hogy ellentételezi az utasainak a város és a reptér közötti, oda- és visszautazásával járó károsanyag-kibocsátást.
A kompenzációt a repülőtér visszamenőlegesen fogja rendezni, a fizetendő összeget egy éves utasfelmérés alapján határozza meg, amely részletezi az utasok által igénybe vett közlekedési módokat.
Mindegyik reptéri transzfer-típus szén-dioxid-kibocsátása ellensúlyozva lesz, legyen szó tömegközlekedésről vagy saját személygépkocsi használatáról.
A kompenzálás módját a repülőtér tanácsadó bizottságának környezeti hatásokkal foglalkozó munkacsoportja fogja kiválasztani, különös figyelmet szentelve a helyi környezetvédelmi projektekre.
“A repülőtérre és a repülőtérről való földi közlekedés károsanyag-kibocsátásának ellensúlyozására azért van szükség, mert a környezeti hatások túlmutatnak a légikikötő határain. Mivel nem csak a repülőtér, de számos légitársaság is erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy csökkentse vagy kompenzálja a szén-dioxid-kibocsátást, így utasaink egy része akár teljesen karbonsemlegesen is utazhat repülőterünkről 2020-tól ” – állítja James Shearman, a Bristol Airport fenntarthatósági vezetője.
Az Easyjet, a reptér legnagyobb légitársasága novemberben jelentette be, hogy az összes járatának károsanyag-kibocsátását kompenzálja.