Az International Airlines Group (IAG) bepanaszolta a brit kormányt az Európai Uniónál a Flybe-vel kötött megállapodása miatt. A cégcsoport szerencséjére az ország még uniós tagállam, így lehet hatása a kifogásának.
Mint arról mi is beszámoltunk, a Flybe brit regionális légitársaság a hét elejére rendkívül nehéz anyagi körülmények közé került, a tulajdonosok újabb tőke bevonásán gondolkoztak, hogy stabilizálni tudják a cég működését.
A Flybe a legnagyobb európai regionális légitársaság, a brit szigeteken nagyon fontos szerepet játszik a térségek összekötésében. A Londonból kiinduló regionális légi járatok felét ők biztosítják, emellett a nagyobb városokban is rendelkeznek központtal.
A gondokat a brit kormány is látja, kedden nap közben adókedvezményeket helyezett kilátásba Boris Johnson kormányfő a nyilatkozatában, estére aztán ebből egy megállapodás kerekedett ki.
A hivatalos közlés szerint végül olyan egyezség született, hogy a brit kormány 100 millió font adókötelezettség elhalasztását garantálja, cserébe a tulajdonosok több tízmillió font friss tőkét tesznek a cégbe.
Kihasználva, hogy a Brexit tavaly március vége óta húzódik, az IAG még élni tudott a lehetőséggel, és bepanaszolta az uniós szerveknél a brit kormányt az adókedvezmény miatt – írja a Sky News.
Versenykorlátozónak, és piactorzítónak is tartják a lépést, mert a Flybe a versenytárs Virgin Atlantic tulajdona, amelynek járataira is ráhord.
Willie Walsh, az IAG vezetője szerint a Flybe az adófizetők pénzéből tartja fenn a regionális hálózat egy részét (mivel a kormány ezt támogatja a bevett PSO-szerződések alapján – a szerk.), most pedig az adófizetőktől várja el, hogy segítsenek a menedzsment hibáit kiküszöbölni.
„Ez az adóbevételekkel való otromba visszaélés” – mondta Willie Walsh.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a brit tévécsatorna információi szerint a kormány egy kereskedelmi hitelről is egyeztet a Flybe tulajdonosaival.