Michael O’Leary évek óta folyamatosan azt emlegeti, hogy további Boeing 737 MAX-ok mellett Airbus A321neók vásárlását is fontolgatja, de egyelőre semmi nem történt: most is szóba hozta e témát, de új információval nem lettünk gazdagabbak.
A Ryanair vezérigazgatója a Bloombergnek nyilatkozva beszélt ismét a repülőgép-megrendelések lehetőségéről, ami legalább 2017 óta terítéken van, és legutóbb egy éve hozta szóba.
Michael O’Leary most pedig azt mondja: a Boeinggel már megkezdték a tárgyalásokat a meglévő, MAX 200-asokra vonatkozó rendelés bővítéséről, de MAX 10-esek vásárlását is vizsgálják 2024 és 2028 közötti átvétellel.
Arról nem beszélt, hogy hány példányt rendelne a Boeingtől, korábban is csak az Airbus-rendelés darabszáma volt ismert, száz A320 típuscsaládba tartozó gép vételét vetítette előre, ezek a Laudához kerülnének.
Európa legnagyobb légitársaságának vezérigazgatója Brüsszelben, az Airlines for Europe közgyűlésének szünetében azt is elmondta a gazdasági hírügynökségnek, hogy az Airbus-gépek vétele továbbra is lehetőség, de sokallja az árat.
Másrészt az európai gyártó évekre előre le van foglalva, a Ryanairnek viszont annál előbb kellenének a gépek, mint amit az Airbus most ígérni tud. Kérdéses, hogy ettől a nyilatkozattól az Airbus javítani fogja-e ajánlatát.
Annyit azért O’Leary elmondott, hogy bármilyen gépet megvesz, csak csökkenteni lehessen a légitársaság üzemelési költségét.
Ezt a fajta flexibilitást a holding formáció adta meg a Ryanairnek, amely a saját flottájában (ide értve a Buzz lengyel leányvállalatot is) csak Boeing 737-eseket használ, a Lauda viszont Airbusokat üzemeltet.