Vészsüllyedést hajtott végre az Aeroflot Budapestről Moszkvába tartó járatát teljesítő Szuhoj Superjet 100-95B típusú repülőgép a ferihegyi felszállást követően nem sokkal, a szlovák-lengyel határ térségében szombat délelőtt.
Az orosz nemzeti legitársaság RA-89101 lajstromjelű gépe 10:25-kor szállt fel a budapesti repülőtérről.
Mintegy 20 perces repülést követően, a szlovák-lengyel határ térségében érte el a 35 000 láb (10 670 méter) utazómagasságot, de ez után a repülőgép hirtelen jelentősen alacsonyabbra került.
A Szuhoj mintegy 6 perc alatt 15 000 láb (4 570 méter) magasságra süllyedt, a pilóták a repülőgép válaszjeladóján beállították az általános vészhelyzetre utaló 7700-as squawk-ot.
A süllyedés mértéke (a repülőgép függőleges sebessége) a flightradar24.com virtuális radar adatai szerint megközelítette a 6000 láb/perc értéket.
A repülőgép ezt követően 15 000 láb magasságon folytatta útját Moszkva felé, a cikk közzétételének perceiben Fehéroroszország felett, Minszktől délre repül.
Frissítés: A repülőgép magyar idő szerint 13 óra után nem sokkal biztonságosan leszállt Moszkvában. Az Aviation Herald később közzétette adatlapja szerint a repülőgép légkondicionáló rendszerében egy szenzor hibásodott meg.
A hirtelen süllyedés oka egyelőre nem ismert, de a repülőgépen vélhetően kabinyomás-csökkenés történt.
Ilyenkor a repülőgép fedélzetén fenntartott, az emberi szervezetnek szükséges, az utazómagasságon tapasztalható külső nyomáshoz képest magasabb légnyomás lecsökken a kabinban, ezért előírás, hogy haladéktalanul vészsüllyedést kell végrehajtani.
Hasonló eseteknél az utasok légzőmaszkjai kiesnek az ülések feletti rekeszekből, és ezeket a biztonsági útmutatóban megadott módon mindenkinek használnia kell, de a légiutaskísérők és a pilóták is azonnal felveszik légzőkészülékeiket. A kabinnyomás-csökkenést jellemzően okozhatja a levegőellátást biztosító rendszer hibája, vagy a géptörzs szigetelésének sérülése.
A Superjet géptípusnál hasonló hiba nem számít példátlan jelenségnek.