Több légitársaság is a flottaméret csökkenését jelentette be, amely a munkavállalók létszámára is kihatással lesz, a Turkish Airlines viszont két évig nem bocsát el senkit. Az Aercap lízingcég 37 gép átvételét tolta el legalább két évvel, a Lufthansa pedig bízik abban, hogy napokon belül jóváhagyják a német állami mentőcsomagját.
Az Air New Zealand, az Eurowinngs és az Air France regionális leányvállalata, a Hop is a korábbinál kevesebb repülőgéppel képzeli el a jövőt a koronavírus-járvány nyomán.
Az új-zélandi légitársaság a Flightglobal szerint legalább az év végéig nem számol a Boeing 777-eseivel, az Airbus A321neók átvételét pedig leállította, emellett 2022 végéig 400 millió USA-dollárral csökkenti a tőkeköltését.
A cég korábban több fázisban 4 ezer dolgozó elbocsátását jelentette már be, ez a teljes munkaerő 30 százalékát teszi ki.
Az Aero.de a DPA német hírügynökségre hivatkozva azt írta, hogy a Lufthansa diszkont leányvállalatánál is jelentős méretcsökkenésre készülnek.
Az Eurowings vezetője szerint a flotta 139 gépéből még jövőre is legfeljebb csak 90 példányt használnak majd.
Jens Bischof szerint ugyanis legalább 30 százalékkal szeretnék csökkenteni az üzemelési költségeket, de elbocsátásokról egyelőre nem beszélt.
A La Tribune arról értesült, hogy az Air France regionális leányvállalata, a Hop is kénytelen csökkenteni az aktív flotta méretét. A francia kormány azzal a feltétellel adott állami támogatást az anyacégnek, hogy bizonyos útvonalakon csökkenteni kell a regionális és belföldi járatok számát. Ennek megfelelően a Hop azt tervezi, hogy minden Orly-ról induló járatát megszünteti, csak CDG-ről és Lyonból repülnek majd.
Pierre-Olivier Bandet vezérigazgató a dolgozóknak írt levélben közölte, a regionális útvonalakon már eddig is nagy volt a verseny a fapadosokkal, de még a gyorsvasúttal is, ezért kénytelenek visszavágni a járatokat, így a repülőgépek és a dolgozók számát is.
Részleteket erről egyelőre nem mondott, a cég várhatóan júniusban hozza nyilvánosságra, hogy mekkora elbocsátásra lehet számítani.
Később a Les Echoes a mai, zárt ajtók mögött zajló Air France-KLM éves közgyűlés után azt jelentette, hogy
az Air France a belföldi járathálózatát 2021 végéig 40 százalékkal fogja csökkenteni.
A Turkish Airlines-nál viszont egyelőre biztonságban vannak a dolgozók, legalábbis a Bloomberg hírügynökség jelentése szerint.
A török nemzeti légitársaság elnökének tájékoztatása szerint idén és jövőre sem számítanak nyereséges üzemelésre, de ezt az időszakot arra kell kihasználni, hogy minél több állást megmentsenek.
A Turkish Airlines az utasai több mint felét vesztette el márciusban, a légitársaság többféle módon igyekszik spórolni, például eladták a régi gépeket. Az elnök szerint a társaság célja, hogy önmaga oldja meg a problémáit, ezért egyelőre nem kérnek állami segítséget.
A Lufthansa mentőcsomagjával kapcsolatban már megírtuk, hogy még többek közt az unió versenyjogi hatóságának engedélyétől is függ. A Reuters jelentése szerint a német légitársaság reméli, hogy napokon belül megérkezhet a jóváhagyás, így a pénz időben landolhat a légicégnél.
Az Európai Bizottság azt kérte a Lufthansától, hogy hat repülőgépnyi résidőről mondjon le Frankfurtban és Münchenben, de azt nem tudni, hogy pontosan miről is van szó: a keskenytörzsűek napi 5-6 résidőt, a szélestörzsűek egyet használnak.
A légitársaság felügyelő bizottsága és igazgatósága egyébként a napokban ülésezik, ahol várhatóan elfogadják a kormány támogatási javaslatát.
Az ír AerCap lízingcég 37 repülőgép átvételét halasztotta el, ezeknek a következő két évben kellett volna megérkezniük.
Ezek a gépek a Flihtglobal szerint csak 2023-ban kerülnének a vállalathoz. Az átvételek újraidőzítésével közel 5 milliárd USA-dollárt spórol a lízingcég, amely folyamatosan tárgyal a gyártókkal és az ügyfeleivel az igényekről. Kedvező hír, hogy minden olyan repülőgépet már kiadtak hosszú távú lízingbe, amelyek átadását idénre tervezték, és még nem mondták vissza.